برای اولین بار در تاریخ؛ همه بیماران سرطانی را با یک دارو درمان کنید

برای اولین بار در تاریخ؛  همه بیماران سرطانی را با یک دارو درمان کنید

به نظر می رسد همه بیماران سرطانی برای “اولین بار در تاریخ” در یک کارآزمایی بالینی تحت درمان قرار گرفته اند. در یک کارآزمایی بالینی، همه 12 بیمار در یک مطالعه در ایالات متحده با دارویی به نام دوستارلیمب درمان شدند. آنها طی یک دوره شش ماهه بهبود می یابند.

به گزارش ایندیپندنت، این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد. در یک کارآزمایی بالینی، همه 12 بیمار در یک مطالعه در ایالات متحده طی شش ماه پس از مصرف دارویی به نام دوستارلیمب بهبود یافتند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، 12 بیمار که همگی مبتلا به سرطان رکتوم بودند، ظرف شش ماه پس از مصرف Dostarlimab بهبود یافتند.

دکتر لوئیس دیاز، یکی از نویسندگان و انکولوژیست مرکز سرطان یادبود اسلون کیترینگ در نیویورک، به نیویورک تایمز گفت: «این اولین بار در تاریخ سرطان است. می دهد.

بیماران همچنین عوارض جانبی قابل توجهی را در طول دوره درمان تجربه نکردند، اگرچه اعتقاد بر این است که افراد کافی برای شناسایی عوارض جانبی مختلفی که ممکن است در نتیجه مصرف دارو رخ دهد، در مطالعه شرکت نکرده باشند.

اگرچه دانشمندان از نتایج این مطالعه هیجان زده هستند، آنها گفتند که این نتایج امیدوارکننده باید تکرار شوند و هشدار دادند که سرطان نباید برای همیشه ریشه کن شده تلقی شود.

Dostarlimab یک داروی “ایمونوتراپی” است که برای درمان سرطان آندومتر استفاده می شود، اما قبلا برای درمان سرطان رکتوم استفاده نشده است.

این به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا سلول های سرطانی را شناسایی کرده و با شناسایی آنها از بین ببرد.

برای این مطالعه، 12 بیمار به مدت شش ماه هر سه هفته یک بار Dostarlimab دریافت کردند. این درمان باید با شیمی درمانی و جراحی استاندارد دنبال می شد.

با این حال، شش ماه پس از قطع دارو، سرطان ناپدید شد و با معاینه فیزیکی، آندوسکوپی، اسکن PET یا اسکن MRI قابل تشخیص نبود.

بیماران دو سال پس از مطالعه هیچ نشانه ای از عود سرطان را نشان ندادند و هیچ یک از شرکت کنندگان در مطالعه هنوز تحت شیمی درمانی یا جراحی قرار نگرفته بودند.

دکتر هانا سانوف از دانشگاه کارولینای شمالی که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: این مطالعه “کوچک اما جذاب” بود.

با این حال، وی هشدار داد که چنین رویکردی هنوز نمی تواند جایگزین رویکرد فعلی ما برای درمان شود، و افزود که هنوز مشخص نیست که آیا بیماران تحت درمان قرار گرفته اند یا خیر.

وی افزود: اینها داروهای ایمونوتراپی هستند که مستقیماً روی خود سرطان اثر نمی کنند، بلکه سیستم ایمنی را مجبور به انجام وظیفه می کنند. اینها داروهایی هستند که برای مدت طولانی برای سرطان پوست و سایر سرطان ها استفاده می شدند، اما در واقع تا همین اواخر بخشی از مراقبت های معمول سرطان روده بزرگ نبودند.

همه 12 بیمار در این مطالعه تومورهایی با یک جهش ژنتیکی به نام نقص ناهنجاری (MMRd) داشتند که در زیر مجموعه ای از تقریباً 5 تا 10 درصد از بیماران مبتلا به سرطان رکتوم رخ می دهد.

بیماران مبتلا به چنین تومورهایی پاسخ ضعیف تری به شیمی درمانی و پرتودرمانی نشان می دهند که نیاز به برداشتن تومورها با جراحی را افزایش می دهد.

با این حال، جهش‌های MMRd همچنین می‌توانند سلول‌های سرطانی را در برابر پاسخ ایمنی بدن آسیب‌پذیرتر کنند، به‌ویژه زمانی که یک عامل ایمنی درمانی مانند Dostarlimab پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید