مردان بیشتر از زنان و کودکان در معرض انتشار ذرات ویروس کرونا در هوا هستند

مردان بیشتر از زنان و کودکان در معرض انتشار ذرات ویروس کرونا در هوا هستند

روز جدید محققان در ایالات متحده دریافتند که مردان بیشتر از زنان یا کودکان احتمال دارد ذرات ویروس کرونا را به هوا پرتاب کنند زیرا ریه های بزرگتری دارند.

این مطالعه که بر روی ردیابی شیوع کووید-19 در هنرهای نمایشی توسط محققان دانشگاه کلرادو در ایالات متحده متمرکز بود، جمعیت انسانی را نشان داد که بیشترین ذرات ویروس کرونا را منتشر می کند.

در ابتدا، یک مطالعه یک ماهه برای بررسی اقداماتی که می‌توان برای تسهیل بازگشت ایمن صحنه هنرهای نمایشی پس از همه‌گیری انجام داد، انجام شد. تئاترها، سالن های کنسرت و مکان های دیگر در بسیاری از کشورها بیش از یک سال است که به طور کامل بسته شده اند.

بیش از 75 نفر مختلف در این مطالعه شرکت کردند. این مطالعه در اتاقی انجام شد که برای آزمایش ذرات موجود در هوا استفاده می شد. شرکت کنندگان در این مطالعه سن و مهارت های متفاوتی داشتند. اغلب از برخی از آنها خواسته می شد آهنگ هایی مانند “تولدت مبارک” را بخوانند، در حالی که از برخی دیگر خواسته می شد آهنگ هایی را بر روی ساز اجرا کنند.

به گفته محققان، آواز خواندن ذرات بیشتری نسبت به صحبت کردن در هوا منتشر می کند. در حالی که هدف این مطالعه با عنوان «کاهش انتشار بیوآئروسل و قرار گرفتن در معرض هنرهای نمایشی، یک نقشه راه علمی برای بازگشت ایمن از کووید-19» بود، بر گسترش ویروس کرونا در مکان‌های هنرهای نمایشی تمرکز داشت، اما اطلاعات بیشتر به طور کلی. برای این ویروس

این مطالعه نشان داد که بزرگسالان ذرات بیشتری را نسبت به کودکان در هوا منتشر می کنند. همچنین مردان نسبت به زنان ذرات بیشتری را در هوا منتشر می کنند زیرا ریه های بزرگتری دارند. از سوی دیگر، بر اساس نتایج این مطالعه، ویروس کووید-19 در بین افرادی که بلندتر صحبت می‌کنند، راحت‌تر پخش می‌شود.

محققان گفتند که قدرت صدای یک فرد نشان دهنده میزان انرژی است که او در جعبه صوتی خود می گذارد. این انرژی به ذرات بیشتری تبدیل می شود که از بدن خارج می شوند. اینها ذراتی هستند که حامل ویروس کووید-19 هستند و افراد دیگر را آلوده می کنند.

به گفته محققان، در فضاهای سرپوشیده مانند استادیوم‌های ورزشی و کنسرت‌ها، جایی که مردم بلندتر فریاد می‌زنند یا بلندتر آواز می‌خوانند، ذرات گرد و غبار بیشتری در هوا در حال گردش هستند و خطر انتشار ویروس کرونا در این مناطق بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید