مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان هستند

اینکه دقیقاً کدام تفاوت های بیولوژیکی باعث این تفاوت ها می شود هنوز به طور کامل درک نشده است.

جکسون گفت: “ما می خواهیم نقش هورمون های جنسی و ژنتیک در سرطان را در مطالعات آینده بررسی کنیم.”

برای این مطالعه، محققان به تفاوت در خطر ابتلا به 21 نوع سرطان در بین 171000 مرد و 123000 زن 50 تا 71 ساله که در مطالعه رژیم غذایی و سلامت از سال 1995 تا 2011 ثبت نام کرده بودند، پرداختند.

در این مدت 17951 سرطان جدید در مردان و 8742 مورد در زنان تشخیص داده شد.

مردان در معرض خطر بیشتر سرطان ها هستند، با بیشترین تفاوت در خطر سرطان مری (10.8 برابر بیشتر)، سرطان حنجره و سرطان مثانه (هر کدام 3.5 برابر بیشتر). و همچنین کاردیای معده (نوعی سرطان معده) (3.3 برابر بیشتر).

این مطالعه نشان داد که مردان کمتر به سرطان تیروئید و کیسه صفرا مبتلا می شوند.

جکسون گفت: «مردان نیز بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان هستند.

عوامل خطر مانند سیگار کشیدن، الکل، رژیم غذایی و سایر مشکلات سلامتی تنها بخش کوچکی از تفاوت در میزان سرطان بین مردان و زنان را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و مسائلی مانند دیابت که می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد، تنها 20 درصد از استعداد مردان را برای ابتلا به سرطان مثانه توضیح می دهد. جکسون گفت: مردان بیش از سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند.

به گفته محققان، برای درک اینکه چرا مردان نسبت به زنان بیشتر مستعد ابتلا به بسیاری از انواع سرطان هستند، تحقیقات بیشتری لازم است.

برخی از این تفاوت ها ممکن است مربوط به هورمون ها باشد. هورمون جنسی مردانه تستوسترون می تواند رشد برخی از انواع سرطان را تحریک کند و هورمون جنسی زنانه استروژن می تواند در برابر انواع دیگر سرطان محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید