مردم به زودی نتیجه سرمایه گذاری های شرکت های بزرگ را خواهند دید


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881383

رئیس جمهور گفت: شرکت های بزرگ اقتصادی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور قدم برداشته اند و مردم در آینده نزدیک شاهد ثمرات و نتایج این اقدامات خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های ایجاد شده برای تقویت مبادلات تجاری با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان، به دیدارهای خود در زمینه در حاشیه اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در ترکمنستان و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه هایی است که با توجه به بستر و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه می تواند در زمینه مبادله این گونه محصولات فعال تر شود. .

وی همچنین به امکان استفاده از خط اعتباری و همچنین سرمایه های داخلی و خارجی برای افزایش سرمایه گذاری در کشور، توسعه صنعت و اجرای پروژه های مشترک با سایر کشورها از جمله پیگیری و اجرای کریدور رشت – آستارا و تداوم آن اشاره کرد. وی بر تسریع در پیگیری توافقات منعقده بین ایران و سایر کشورها توسط وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به امضای تفاهم نامه 7 میلیارد دلاری برای توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان، این اقدام را یکی از شاخص های مهم اتکا به توان بومی و استفاده از اعتبارات و نقدینگی موجود در کشور و هدایت آنها به سمت میدان نفتی آزادگان دانست. مسیر رونق تولید و گفت: در صورت نقدینگی موضوع است. در صورت تحقق رونق تولید، رشد آن باعث نگرانی نخواهد شد. این نقدینگی اشتباه باعث تورم و آشفتگی اقتصادی در کشور می شود.

رئیس جمهور افزود: با امضای این تفاهم نامه که گام مهمی در تلاش دولت برای افزایش سرمایه گذاری در رونق تولید است، شرکت های بزرگ اقتصادی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور پا به عرصه وجود گذاشته و مردم شاهد ثمرات و ثمرات آن خواهند بود. نتایج این اقدامات در آینده نزدیک.

رئیسی مشارکت بانک ها در اجرای طرح های مشابه را دلیل تحرک و اطمینان بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کشور دانست.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم جلوگیری از ته نشین شدن کالا در گمرکات کشور تاکید کرد و گفت: واردات هر نوع کالایی به کشور باید مستند و تابع مقررات و دارای مدارک قانونی لازم باشد. قبل از اینکه کالایی وارد گمرک شود و به دلایل مختلف در آنجا به تعویق بیفتد، باید تمام جوانب قانونی واردات آن در مبدأ حل شود تا از انتقال آن به گمرک و سپس توقف به دلایل مختلف جلوگیری شود.

رئیسی در ابتدای سخنان خود شهادت امام محمد باقر(ع) را تسلیت گفت.آ) وی به نقش این بزرگوار در توسعه علوم و معارف الهی اشاره کرد و تاکید کرد: علم الهی یکی از مهمترین شروط توفیق طلبگی است و جامعه امروز به ویژه مؤمنان نباید از کسب معارف الهی غافل شوند. دانش و رشد معنوی هر انسانی، حتی در بالاترین مسئولیت اجرایی، می تواند با بهره مندی از علم الهی، پیشرفت در کار و زندگی خود را تسریع بخشد.

همچنین روز عرفه را گرامی داشت و فرا رسیدن عید قربان و ایام یوم را تبریک گفت. الترویبر لزوم توجه ویژه به این ایام و بهره برداری معنوی برای تقرب به خداوند تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید