مردم خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون 8.5 میلیارد تومان به مرمت امامزاده ها کمک کرده اند.


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904627

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

یونده از کمک هشت میلیارد و 500 میلیون تومانی مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، موسی جوینده امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی، مردم این استان با کمک خود در برپایی موکب های اربعین در محل برگزاری مراسم اربعین حماسه بزرگی خلق کردند. شهر مقدس قاضیمان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال تمامی امکانات مورد نیاز نمازگزاران حسینی در خیابان صاحب الزمان شهر کاظمین فراهم شده است، افزود: به دلیل گرمای هوا با مشکل مواجه شدیم. تامین آب اما با ورود حرم امام جوادین این مشکل برطرف شد و در سال های بعد با ارتباط با شاه لوله بغداد این مشکلات وجود نخواهد داشت.

جوینده با بیان اینکه ساخت سایبان 15 هزار متر مربعی برای زائران اربعین از دیگر اقدامات برجسته خراسان جنوبی در سایت کاظمین است، تصریح می کند: در مدت استقرار در کاظمین یک میلیون و 764 هزار گرم پرس های غذایی، پنج میلیون و 337 هزار بسته کلوچه تنقلات محلی، عناب و خشکبار و 545 هزار نان گرم توزیع شده است.

وی با اشاره به خدمات خیاطی، بهداشتی، آرایشگری و تعمیر عینک در موکب های خراسان جنوبی ادامه داد: در ایام اربعین 142 کامیون و گاری موکب ها را از خراسان جنوبی و سایر استان ها به عراق منتقل کردند.

رئیس تیم بازسازی محاکم عالی خراسان جنوبی از همکاری همه مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی در تامین اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی در شهرستان کازمین قدردانی کرد و یادآور شد: امسال اجرای طرح خط لوله فاضلاب در محل موکب ها در خراسان جنوبی کار ارزشمندی در بحث است که اینها مشکلات بهداشتی بود.

سالک در ادامه با بیان اینکه جمع آوری کمک های مالی امسال برای بازسازی عتبات عالیات در استان به ازای هر نفر 7 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است، تاکید کرد: در نیمه اول امسال 8 میلیون و 500 میلیون تومان از پول کمک مردم تامین می شود. و غیره سرمایه گذاری شده است که بسیار قابل توجه است.

وی به ساخت ضریح امام محمد باقر(ع) در کاظمین اشاره کرد و افزود: 6 استان از جمله خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس، اصفهان برای اجرای این طرح انتخاب شده و دبیرخانه آن است. واقع در این استان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهد سه ساله استان به مبلغ 13 میلیارد تومان برای ساخت امام محمد باقر(ع)، تصریح کرد: با تلاش مردم خیر استان در نیمه اول امسال هفت میلیارد و 500 میلیون تومان از تعهدات خراسان جنوبی برای ساخت بارگاه امام باقر (ع) در حرم کاظمین به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه 17 آذرماه امسال استان با حضور هنرمندان و اهالی ورزش برای جمع آوری کمک های مردمی برای مرمت عتبات عالیات برگزار می کند، گفت: این مراسم با حضور هنرمندان و ورزشکاران برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید