کشف بیش از 70 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی فاجعه است/ دستگیری 8 هزار نفر از ابتدای امسال


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809922

حجت الاسلام حمیدی پیشگیری از وقوع جرم را در کاهش آمار بسیار موثر دانست و گفت: کشف بیش از 70 تن مواد مخدر در استان یک فاجعه است و مشخص نیست این کشفیات چند بار از استان عبور کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در نشست مشترک بسیج حقوقدانان با کانون بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون بسیج حقوقدانان باید یک اتاق فکر قوی برای رسیدن به اهداف قوه قضائیه باشد.

رئیس قاضی خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوع بیماری عروق کرونر در دو سال اخیر بخشی از تلاش ها را برای بسیج وکلا در حوزه اجتماعی محدود کرده است، افزود: اما در فضای مجازی فعال بوده و نتایج خوبی هم کسب کرده اند.

وی همچنین گفت: امانت مغزی بسیج حقوقدانان باید به عنوان یکی از وظایف خود در کنار سایر برنامه های سال آینده، موضوع جهاد طباین را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی در ارتباط با بحث چالش پرونده های وارده به قوه قضائیه گفت: در نظام جمهوری اسلامی این همه دعوای حقوقی و کیفری زیبا نیست و مسئولان و دولت باید اقدامات فرهنگی، اجرایی و کیفری انجام دهند. کار اقتصادی به گونه ای باشد که مردم به آنها مراجعه نکنند، «در امور حقوقی نه به قوه قضاییه، بلکه در پرونده های کیفری آنقدر با جرم و آسیب های اجتماعی برخورد کرده ایم که این مشکلات در جامعه رخ نمی دهد.

رئیس قاضی خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش هزینه دادرسی برای پاکسازی پرونده است تا مردم شکایت نکنند، تصریح کرد: افراد نیازمند نگران هزینه دادرسی نباشند.

وی با تاکید بر اینکه در مواقع لزوم باید خدمات قضایی به مردم به صورت رایگان ارائه شود، گفت: بنابراین باید این بحث های کارشناسی در کشور انجام شود و سپس تبعات آن کنترل شود.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری به دنبال افزایش دانش حقوقی مردم در بحث چالش های پرونده های قضایی ورودی بوده که بسیار موثر است، افزود: هر مسجدی یک وکیل با طرح بسیار خوبی است که باید آن را در مساجد اجرا کنیم. سال ها.

رئیس قاضی خراسان جنوبی در ادامه به پیشگیری از وقوع جرم به منظور کاهش پرونده ها گفت: یکی از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی معضل مواد مخدر است و اگر بتوانیم این استان را از این معضل پاک کنیم مشکلی نداریم. زیرا همه مشکلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی ریشه در مواد مخدر دارد.

وی ادامه داد: در 10 ماهه امسال هشت هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در استان دستگیر شدند که البته بسیاری از این افراد غیر بومی هستند اما به هر حال این بخشی از آمار و بیشترین آمار است. از زندانیان کشور نسبت به جمعیت استان خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام حمیدی کشف بیش از 70 تن مواد مخدر در استان را فاجعه بار دانست و افزود: مشخص نیست این کشفیات چند بار از استان عبور کرده است.

رئیس قاضی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون 1700 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان توقیف شده است، گفت: حدود 81 درصد از زندانیان خراسان جنوبی مرتبط با مواد مخدر هستند و این معضل بزرگی است. حل شود.

وی گفت: بحث در مورد قوانین و جرم زدایی از قوانین و مقررات، ترویج فرهنگ عذرخواهی و فرهنگ صلح و سازش، اعتبار اسناد رسمی و الزام مقامات می تواند مانع رسیدگی به دعاوی شود زیرا بسیاری از آنها از عمل مسئولان خارج می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید