مردم در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری چشم انداز اقتصادی خود را تیره و تار می بینند

بر اساس این نظرسنجی، درصد افراد خوشبین به آینده اقتصاد 24 کشور نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش بی سابقه به 40 درصد رسیده است.

89 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نگران از دست دادن شغل خود هستند و 74 درصد گفتند که از افزایش تورم می ترسند. علاوه بر این، 76 درصد از پاسخ دهندگان نگران بدتر شدن تغییرات آب و هوایی هستند و 72 درصد می گویند که نگران جنگ هسته ای هستند.

نتایج تحقیقات ادلمن نیز نشان می دهد که مردم بیشترین اعتماد را به دانشمندان و گزارش های آنها دارند، به طوری که 76 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که به دانشمندان اعتماد دارند.

این نظرسنجی اضافه کرد که شکاف های اجتماعی ریشه دوانده و دنیایی قطبی ایجاد کرده است که باعث می شود مردم احساس کنند نمی توانند بر تفاوت های خود غلبه کنند، کمتر از یک سوم پاسخ دهندگان گفتند که مایلند با افرادی کار کنند، زندگی کنند یا کار کنند. آنها کمک میکنند.

جالب اینجاست که نتایج این تحقیق نشان می دهد که تقسیم بندی اجتماعی در 6 کشور آرژانتین، کلمبیا، ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی، اسپانیا و سوئد به دلیل بی اعتمادی به دولت و نبود هویت یکپارچه بیشتر از سایر کشورها است. .

پاسخ دهندگان در این کشورها گفتند که اگر به این شکاف ها رسیدگی نشود، تبعیض نژادی، برخوردهای تعصب آمیز و خشونت های خیابانی افزایش می یابد.

همچنین، کمی بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند دولت ها می توانند به حل مشکلات اجتماعی کمک کنند.

در این مطالعه، موسسه Edelman بیش از 32000 نفر را در 28 کشور از جمله عربستان سعودی بین 1 تا 28 دسامبر (10 دسامبر تا 7 دسامبر) مورد بررسی قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید