مردم در سیزده بدر مدافع طبیعت هستند/ منابع طبیعی یک گنج عمومی است


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818961

زهرا مقدمی گفت: طبیعت موجودی زنده، بسیار حساس و آسیب پذیر است. از مردم می خواهیم در روز سیزده بدر از طبیعت محافظت کنند و از آلودگی آن جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مقدمی همیار طبیعت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: 23 آبان ماه روز طبیعت و زندگی به نعمت های طبیعی و سرسبز خداوند در عالم هستی است.

وی ادامه داد: طبق یک سنت دیرینه مردم استان البرز همزمان با سراسر کشور به دامان پر مهر طبیعت می روند و این روز را در کنار خانواده خود در مراتع طبیعی سپری می کنند و خدا را شکر به خاطر این همه زیبایی. “

مقدمی افزود: هموطنان عزیز برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به جنگل ها، مراتع، عرصه های سبز؛ اصول ایمنی و حفاظت از منابع طبیعی را رعایت کنید تا در نهایت اثری از تخریب و آلودگی در طبیعت باقی نماند.

وی گفت: من و جمعی از دوستانم بعد از پایان سیزده بدر کارمان را شروع می کنیم و به طبیعت می رویم و بی مهری شهروندان به منابع طبیعی را پاک می کنیم.

وی گفت: شکستن درختان، حفر مراتع، ریختن زباله در طبیعت; فرصت احیای گیاهان و سرسبزی طبیعت را از دست می دهد.

مقدمی ادامه داد: هموطنان البرزی هنگام خروج از محل باید زباله های خود را از طبیعت دور کنند و در حفظ، صیانت و زیباسازی طبیعت «شهروند منابع طبیعی» باشند.

حامی طبیعت افزود: هر ساله در پایان روز طبیعت با صحنه های غم انگیز آسیب به طبیعت توسط شهروندان مواجه می شویم که موجب آزردگی دوستان منابع طبیعی می شود.

به گفته وی، برپایی چادر و افروختن آتش در جنگل ها، مراتع، عرصه های طبیعی و سهل انگاری در اطفای حریق خسارات جبران ناپذیری به این ذخایر وارد می کند.

مقدمی با اعلام اینکه طبیعت موجودی زنده، بسیار حساس و آسیب پذیر است، گفت: از مردم می خواهیم در این روز از طبیعت محافظت کرده و از آلودگی آن جلوگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی منبع مشترک ثروت است، بنابراین همه مردم باید در حفظ طبیعت کوشا باشند، بنابراین با حفظ زیبایی طبیعت از طبیعت لذت ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید