مردم قلب های پر خونی دارند. چرا فکر می کنید همه اینها محصول جنگ رسانه ای دشمن است؟

مردم قلب های پر خونی دارند.  چرا فکر می کنید همه اینها محصول جنگ رسانه ای دشمن است؟

متأسفانه برخی از مراجع و اصحاب قدرت، رسانه ها، منبرها و خطبه ها معتقدند که اساساً هر آنچه که شاهد آن هستیم، محصول جنگ رسانه ای دشمنان قسم خورده ایران و نظام است و هیچ تقصیری و کوتاهی از این طرف نیست. . اگر مشکلات جامعه را درست نمی بینیم و فکر می کنیم مردم از سیر شدنشان شاکی هستند یا اینکه همه چیز با ما خوب است و چقدر خوشحالیم، اشتباه می کنیم. کافی است به میان آنها بروی و بر درد دل پیر و جوان و متخصص و مستأجر و دانشجو و… بنشینی و به قصه هایشان گوش کنی که چقدر پر از تبعیض و فساد و دوری و غفلت و بی توجهی و ناکارآمدی هستند و که صدایشان خوب است.ناشناخته و انگار هیچکس دردشان را حس نمی کند.

سردار رحیم صفوی می‌گوید: «این شورش‌ها تمام می‌شود، اما ممکن است دوباره به سراغ ما بیاید. پس نباید غافل باشیم، باید مشکلات مردم را حل کنیم.» در این سخنان مشاور مدیریت ارشد، پیشنهادهای درستی مطرح شد که احتمال تداوم بحران و باقی ماندن آتش تنش اجتماعی زیر آن است. خاکستر در صورت غفلت، که هر لحظه ممکن است خطرات امنیتی و اجتماعی جدیدی برای دولت و ملت ایجاد کند، اگر اشرار شعله دیگری برافروزند.

این روزنامه در ادامه نوشت: متأسفانه برخی از مراجع و اصحاب قدرت، رسانه ها، منبرها و خطبه ها معتقدند که در واقع هر آنچه که شاهد آن هستیم محصول جنگ رسانه ای دشمنان قسم خورده ایران و نظام است. هیچ گره یا سهل انگاری و خطایی در کار نبوده و نیست.

به صراحت باید گفت که این دیدگاه بسیار خوش بینانه، گمراه کننده و اشتباه است و اساسا کمکی به حل بحران نمی کند. اگر بخواهیم راه را بر تمامی ناامنی ها و دخالت های خارجی، گروه های متخاصم و جنبش های تروریستی ببندیم و از استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و امنیت کشور به طور کامل پاسداری کنیم، چرا که همواره نیازمند حمایت مردمی، وحدت بیان و حمایت جامعه هستیم. بنابراین ما باید به درخواست های آنها گوش دهیم.

بدون شک در این دوره اتفاقات تلخ، تروریستی، حتی جنایتکارانه و کاملاً مغایر با اخلاق و انسانیت، صبر مدافعان امنیت کشور و آستانه تحمل آنان را که تا حدودی طبیعی است، پایین آورده و امنیت کشور جامعه نباید آسیب ببیند، اما این خشونت و تحریک عده ای معدود نباید منجر به واکنش های افراطی خارج از اخلاق و قانون شود و لزوم توجه به خواسته های بخش بزرگی از جامعه را که خواهان اصلاح وضعیت موجود هستند، از بین نبرد. .

اگر مشکلات جامعه را درست نمی بینیم و فکر می کنیم مردم از سیر شدنشان شاکی هستند یا اینکه همه چیز با ما خوب است و چقدر خوشحالیم، اشتباه می کنیم. کافی است به میان آنها بروی و بر درد دل پیر و جوان و متخصص و مستأجر و دانشجو و… بنشینی و به قصه هایشان گوش کنی که چقدر پر از تبعیض و فساد و دوری و غفلت و بی توجهی و ناکارآمدی هستند و که صدایشان خوب است.ناشناخته و انگار هیچکس دردشان را حس نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید