مردم مانند گذشته با حضور در روز انقلاب برای انقلاب قیام کردند/ آمریکا در بدترین وضعیت خود قرار دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در مراسم جشن پیروزی انقلاب در مصلی اراک با تبریک چهل و سومین بهار آزادی و دهه انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) استقلال سیاسی کشور را از سلطه انگلیس نجات داد. ایالات متحده برای چندین دهه. بزرگترین قدرت او، شاه، نتوانست در برابر اژدهای آمریکایی مقاومت کند و به کشوری تبدیل شد که به عهد دنیای جدید وفادار ماند و منطق منصفانه خود را حفظ کرد.

وی ادامه داد: استقلال سیاسی در 43 سال گذشته در عرصه های مختلف حاکم بوده و امروز شرق و غرب دریافته اند که نمی توان بر ملت ایران تسلط یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: استقلال سیاسی باید با استقلال اقتصادی همراه باشد و چون زنجیره های سیاسی بر تار و پود این کشور بسته شده است، اقتصاد این کشور وابسته و غیرمولد و اقتصاد مصرفی و واردات محور بوده و صنعت کشور مونتاژ است. و کشاورزی در این کشور با نقشه های دیگران تنظیم می شد و در خارج از کشور، صنعت وابسته غرب، تجارت بر اساس خواست غرب هرگز نمی توانست استقلال این کشور را به ارمغان بیاورد، اگر نمی کردند!

متکی یادآور شد: در حوزه پدافندی، مهندسان ایرانی اجازه نداشتند حتی تعویض بخشی از هواپیمای جنگنده و غیر جنگی توسط مستشاران آمریکایی را رعایت کنند تا نحوه نصب آن را یاد نگیرند. من خمینی را به استقلال دعوت کردم و گفتند باید مستقل شویم و تحول بزرگی در تاریخ ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه سابق گفت: امام خمینی (ره) فرمودند در حوزه های اقتصادی اقتصاد در دست مردم است و روال معمول دنیا 80 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و مردم است و فقط 20 درصد در زیرساخت ها و صنایع مادر. در دسترس دولت است.

وی افزود: اگر در 40 سال گذشته سالانه 2 درصد خصوصی سازی به معنای واقعی کلمه انجام می شد، اکنون اقتصاد مسیر طبیعی خود را پیدا می کرد.

متکی افزود: همه بزرگان در 40 سال گذشته گفته اند دولت تولیدکننده، کشاورز و… خوب نیست، اما وجود هزاران شرکت دولتی زیانده در کشور هنوز رها نشده است و امروز باید از بین بروند.»


استقلال اقتصادی بدون تغییر اساسی امکان پذیر نیست

وی گفت: استقلال اقتصادی بدون تغییر اساسی که مبتنی بر تغییر رویکرد و جهت است امکان پذیر نیست و از این رو اقتصاد امروز نیازمند تحول بزرگی است.

وزیر امور خارجه سابق گفت: سه پروژه مدیریت شده توسط مقام معظم رهبری قابل توجه است و مقام معظم رهبری در مقام فرماندهی کل قوا پس از پیروزی در جنگ، خودکفایی نظامی را در دستور کار کشور قرار دادند. صنعت دفاعی و امروز آن را رهبری می‌کند: «ما به جایی رسیده‌ایم که هیچ یک از دشمنان ما به خود اجازه حمله و تهاجم به ایران را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: جورج دبلیو بوش در دو سال آخر حکومت خود در یک مصاحبه مطبوعاتی هفتگی گفت که گزینه نظامی برای ایران روی میز است و مانند تهاجم به افغانستان و عراق می خواهد به ایران حمله کند. اما این رویا محقق نشد.

متقی افزود: ده تا دوازده سال بعد از آن، روسای جمهور آمریکا گاهی حرف اشتباهی می زدند، اما خیلی زود کارشناسان و تحلیل گران گفتند که اگر با ایران درگیری پیدا کردید، در این درگیری هستید، اما در آن درگیری نیستید. این دفاع نتیجه حاکمیت است و بنابراین اگر صنایع دفاعی کشور ما واکسینه و بیمه شده باشد، حاصل نوعی نگاه انقلابی و جهادی به حاکمیت است که باید در همه بخش‌ها حاکم باشد.

وزیر امور خارجه پیشین گفت: مقام معظم رهبری نیز به عنوان طرح دیگر خود توانسته اند توجه جوانان را به خود جلب کنند و دو دهه است که این موضوع در دستور کار ایشان بوده که نیروهای جوانان باید به بلوغ علمی برسند و در انتخاب خود این مهم است.» دولت سیزدهم می گوید نسبت سنی این دولت 7 سال از دولت قبل کمتر است.

وی یادآور شد: تولیدات علمی در کشور سومین طرح زیر نظر مقام معظم رهبری است. در گذشته، عده ای برای کشور برنامه های آموزشی می کشیدند و برای ایران تصمیم می گرفتند و در زمان شاه نیز طرح هایی ارائه می شد، اما به جای بحث، بازداشت هایی صورت می گرفت که به چه حقی وارد این بحث ها می شدند، زیرا در جای دیگری تصمیم گیری می شد. کشور.

متکی بیان کرد: کشور دو مؤلفه و جهت گیری بسیار مهم دارد و نقشه راه در کشور مؤلفه اول این مهم است و اگر این نقشه راه به درستی اجرا نشود راه به جایی نخواهیم برد و کارگزاران در نظام جزء دوم هستند و عواملی که ایمان به جهت گیری درست در اینجا مهم است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی نظام نظامی مردمی است که اداره آن باید مبتنی بر باما انزله باشد و بازگشت تصمیمات و قانون گذاری و اجرا در کشور بر اساس باما انزله وظیفه ای است که خداوند بر عهده ما گذاشته است. و این مهم در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه سابق گفت: قانون بانکداری اسلامی در مجلس اول نوشته شد و در تمام این سال ها که این قانون اجرا شد، روح قانون لحاظ نشد و نظام بانکی به امروز رسید و همه دولت ها گفتند بانکداری کشور. سیستم نیاز به بازسازی دارد، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

متکی افزود: دو رویکرد در روابط خارجی در سال های مختلف از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر استقلال و خودکفایی و رویکرد تکیه و تکیه بر غرب و خیانت وجود داشته است. غرب.” “این بود.

وزیر امور خارجه سابق گفت: تجربه نشان داده است که موفقیت در حکومت داری و روابط خارجی به ویژه اگر رویکرد اول باشد اما هر بار که از این منظر فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

وی یادآور شد: این نگاه این نیست که ما نمی خواهیم با دنیا تعامل و ارتباط داشته باشیم، بلکه مذاکره کننده هستیم و در کنار او رزمنده مقاومت هستیم و چندین سال است که با کشورهای خارجی مذاکره کرده ایم، اما توجه نکرده ایم. به دو نکته کلیدی اقتصاد مقام معظم رهبری و نکته دوم عدم پیوند امور کشور با برجام بود.

وزیر امور خارجه سابق گفت: اصولاً اگر در روابط خارجی با کشور مقابل طوری صحبت کنند که احساس کند شما به آنها نیاز دارید و عجله کنید، این خطر را مطرح می کنند و به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

متکی افزود: ما در 18 سال گذشته همیشه منطق دفاعی از دولت هشتم در بحث هسته ای داشتیم و در مجلس هفتم همه نمایندگان طرح دفاع از دولت را برای بحث هسته ای امضا کردند، اما اگر ظرافت ها در نظر گرفته نمی شود، باعث ایجاد مشکل می شود.

وی ادامه داد: امروز تیم دولت سیزدهم در حال مذاکره است اما رئیس جمهور دولت خود را به سفرهای استانی می برد و از سوی دیگر در روسیه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات می گوید: امیدواریم به توافق برسیم. اما اجازه ندهید به توافق برسد. “ما سرعت هیچ کس را کم نمی کنیم.”


شرایط امروز به نفع ملت ایران است و آمریکا امروز در بدترین وضعیت خود قرار دارد

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: امروز شرایط به نفع مردم ایران است و آمریکا در بدترین وضعیت امروز خود قرار دارد و رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محبوبیت را در شش ماهه نخست عمر خود دارد. مدیریت در مطالعات ایالات متحده.”

متکی گفت: خروج مفتضحانه و ناموفق رئیس جمهور آمریکا از افغانستان در طول 20 سال بد بود و آمریکایی ها برای دو شعار «حذف تروریسم و ​​ریشه کن کردن مواد مخدر» به افغانستان رفتند که اگر شکست خورد، تروریسم گسترش می یابد و مواد مخدر تا 900 درصد می رسد. در مورد رئیس جمهور ایالات متحده

وزیر امور خارجه سابق کشورمان گفت: مجموعه سیگنال ها نشانه اراده سیاسی برای دستیابی به توافق در موضوع هسته ای است که شاید اتفاق خوبی باشد، اما مردم می دانند که ما همیشه منطق قوی داشته ایم و از منطق خود دفاع کرده ایم. .

وی ادامه داد: امروز پیروزی انقلاب را جشن می گیریم تا یک بار دیگر به امام خود بگوییم که حرف های سال های نهضت را باور کرده ایم و وقتی مردم حرف های رهبران و مسئولان خود را باور کنند میدان را ترک نمی کنند. ائمه هرگز خلاف این را نگفته اند، پس مردم او را باور می کنند.

متکی گفت: مسئولان در حالی که در کنار مردم و در کنار مردم هستند و برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند برای مردم عزیز هستند و امروز در توسعه جدیدی که ایجاد شده، معتقدیم دولت در حال تغییر جهت است. این یک نکته مثبت در کشور است، بنابراین در نقشه راه و جهت گیری دولت تغییر ایجاد می شود و این جهت گیری جدید باید در گام دوم اجرایی شود.

وزیر امور خارجه سابق گفت: دو هفته پیش ریاست جمهوری کشور در رشچ اعلام کرد که از کسانی که مسبب شرایط کنونی هستند نمی توان در اداره کشور استفاده کرد، یعنی تغییر محتوا باید در تحول نیروها منعکس شود. “

متکی یادآور شد: انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته دستاوردهای زیادی در عرصه اجرا داشته است و اگر موانعی در این مسیر وجود نداشت، دستاوردهای انقلاب گسترده‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم بصیر و انقلابی اراک با حضور خود بار دیگر ثابت کردند که همچون گذشته در کنار انقلاب ایستاده اند و این قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید