رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و سیاسی قرار دارد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مسئله فلسطین همچنان در اولویت است، ادامه داد: اسرائیل اکنون در بدترین وضعیت امنیتی و سیاسی خود قرار دارد و برخی تصور می کنند با عادی سازی روابط می توانند افکار عمومی را منحرف کنند و حتی سیاسی و اقتصادی نیز تلاش می کند این کار را انجام دهد. .

وزیر امور خارجه افزود: اخیرا ضمن دروغ پردازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام برخی نیروهای امنیتی قصد سرقت از گردشگران اسرائیلی در ترکیه را دارد. در سفر اخیرم به ترکیه این مشکل را بیان کردم. اولاً در بین دستگیرشدگان ایرانی وجود ندارد، ثانیاً این دروغ صهیونیستی است و ثالثاً ما هر وقت خواستیم اقدامات خصمانه آنها در خاک رژیم صهیونیستی را تلافی کرده ایم.

وی یادآور شد: حمایت از گروه های فلسطینی را با حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب سرزمین های فلسطین آغاز کردیم.
برخی فکر می کنند با عادی سازی روابط با اسرائیل که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، می توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، اما قطعا اشتباه می کنند.


ما از بازگشایی سفارتخانه ها و آغاز گفتگو با عربستان سعودی استقبال می کنیم

وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به پیامی که نخست وزیر عراق از طرف عربستان به ایران آورد، می گوییم ایران از عادی سازی با عربستان استقبال می کند. ما از بازگشایی سفارتخانه ها و آغاز گفتگوهای سیاسی استقبال می کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: همچنین از تقویت و گسترش روابط تهران و قاهره که به نفع منطقه و جهان اسلام است استقبال می کنیم.

وی افزود: ما جنگ از اوکراین تا فلسطین، یمن یا هر جای دیگر را رد می کنیم و معتقدیم مشکلات باید توسط مردم منطقه حل شود.


مقاومت تنها راه حل مسئله فلسطین است

وزیر امور خارجه ادامه داد: تجربه هفت دهه اخیر نشان می دهد که راه حل اصلی اشغال فلسطین تنها با مقاومت، مقاومت و مقاومت است.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما تا تحقق اهداف ملت فلسطین با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود و این را از نظر اخلاقی و دینی واجب می دانیم.

وزیر امور خارجه امروز (شنبه) برای گفتگو و تبادل نظر با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق شد و در فرودگاه با فیصل المقداد وزیر امور خارجه دیدار کرد.

امیر عبداللهیان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به تهران نقطه عطفی جدید در روابط دو کشور است. با این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری های همه جانبه در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری شدیم. امروز فرصت بسیار خوبی است تا با همکارم فیصل المقداد درباره آخرین وضعیت روابط دو کشور گفتگو کنیم.

وزیر امور خارجه سپس با بشار اسد رئیس جمهور و همچنین فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید