مرد آرنیکا نماینده مجلس بر اثر سقوط از بالکن اتاق خواب/شکایت پدر آرنیکا از کسانی که مرگ دخترش را به شورش ربط می دهند


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905677

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران:

در پی انتشار اخبار جعلی و دروغ پردازی درباره کشتار دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، اخیراً عکس هایی از یک نوجوان 17 ساله به نام آرنیکا قائم مگی منتشر شده است که برخی ادعا می کنند وی در جریان تجمعات و با چماق های متعدد کشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی انتشار اخبار جعلی و دروغ پردازی درباره کشتار دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، اخیراً عکس هایی از یک نوجوان 17 ساله به نام آرنیکا قائم مگی منتشر شده است که برخی ادعا می کنند وی در جریان تجمعات و با چماق های متعدد کشته شده است.

اما بررسی های خبرگزاری میزان نشان می دهد که این ادعا و چندین ادعای قبلی نیز کذب است و مرگ این دختر نوجوان ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد.

بازپرس ویژه قتل در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران گفت:
پدر مرحوم «آرنیکا قائم مگی» روز شنبه 10 آبان ماه با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران از سقوط فرزندش از ارتفاع 10 روز پیش و فوت روز شنبه خبر داد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران ادامه داد: در همان روز موضوع در اختیار بازپرس قتل یعنی. باند و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

حسین پور گفت: این نوجوان 10 روز پس از حادثه تحت درمان و مراقبت قرار گرفت اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی با بیان اینکه مرحومه آرنیکا قائم مکی از بالکن اتاق خواب منزلشان در طبقه پنجم به زمین افتاد، گفت: احتمال هل دادن وی توسط فرد دیگری وجود ندارد زیرا طبق تحقیقات، متوفی معمولا درب منزل را قفل می کرده است. اتاقش قبل از خواب

بازپرس ویژه قتل از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران گفت: علت فوت متوفی سقوط از ارتفاع بوده است. آسیب دیدند و این باعث مرگ او شد.

حسین پور ادامه داد: با این حال باید منتظر نتیجه آزمایشات سم شناسی باشیم. پس از دریافت جواب آزمایش ها می توان گفت که قرص یا داروی خاصی مصرف کرده یا سرگیجه احتمالی دلیل سقوط او بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دستور اخذ نمونه ادرار و خون از متوفیان برای سم شناسی صادر شده است، افزود: متوفی سابقه بیماری و مصرف مواد مخدر نداشته است.

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران گفت: والدین متوفی ساعت 5 و 45 دقیقه بامداد در حالی که درب اتاقش را باز نکرد به جستجوی وی پرداختند و جسد وی را در حیاط خانه پیدا کردند.

وی افزود: متوفی در زمان وقوع حادثه زنده بوده و در حال صحبت با والدین خود بوده که پس از آن به بیمارستان منتقل شد و 10 روز در آنجا بستری شد و متأسفانه فوت کرد.

حسین پور تصریح کرد: همانند سایر فوتی ها دستورات لازم صادر شد و پدر متوفی برای انجام مراسم تشییع و تدفین اقدامات لازم را انجام داد تا اینکه امروز خبرگزاری های معند اعلام کردند که متوفی بر اثر بی نظمی و بر اثر باتوم فوت کرده است.

وی تاکید کرد: پدر متوفی پس از شنیدن این خبر جعلی به مراجع قضایی مراجعه و از اینکه چه کسی و چرا این خبر را منتشر کرده است، شکایت کرد.

حسین پور تصریح کرد: خبر فوت مرحوم آرنیکا قائم مگی در اغتشاشات و بر اثر ضرب و شتم باتوم بر اساس کذب است و معلوم نیست این گونه دروغ ها و شایعات به چه منظور و چگونه تنظیم می شود.

بازپرس اداره قتل تهران درباره علت انتقال متوفی «آرنیکا قائم مغی» برای مداوا به بیمارستان ارتش گلستان گفت: در سراسر کشور وقتی حادثه ای برای فردی در منطقه ای اتفاق می افتد او را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل می کنند. مرکز در این حادثه محل سقوط هواپیما نزدیک بیمارستان نظامی محل انتقال متوفی بود

دیدگاهتان را بنویسید