مرز حق و باطل با قلم خبرنگار مشخص می شود/ کار رسانه و خبرنگاران نوعی جهاد است.


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888996

سردار علی محمد اکبری گفت: امروز خط حق و باطل را قلم خبرنگار مشخص می کند و قلم خبرنگار می تواند روی خط حق و باطل باشد، کار رسانه و خبرنگاران نوعی جهاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در حاشیه همایش «خبرنگار حسینی – رسانه عاشورایی» که در سالن همایش های صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، ضمن تجلیل از یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید صارمی خبرنگار شهید شاخص کشوری عنوان کرد: تا سال 1356 یک روز به نام خبرنگار نبود اما با شهادت سرمی در 26 مرداد 1356 بسیار تبدیل شد. روز کار ارزشمند و خبرنگار در تاریخ ایران ثبت شد.

سردار اکبری ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران استان افزود: باید تلاش کنیم تا قدرت پنهان دشمن را به مردم و جهانیان نشان دهیم.

وی گفت: امروز خط حق و باطل را قلم خبرنگار می کشد و قلم خبرنگار می تواند روی خط حق و باطل قرار گیرد.

اکبری با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (علیه السلام) اظهار داشت: نبود رسانه و خبرنگاران برای گزارش شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا تنها دلیل وجود عامل جاهلیت است. در میان مردم آن زمان

وی تصریح کرد: علاوه بر جهل مردم در حادثه عاشورا، بحث جعل و جعل اخبار نیز مطرح شد که منجر به شهادت امام حسین (ع) شد، امام علی (ع) نیز شهید شد. جعل اخبار و نگذاشتند خبر درست به مردم برسد. اما در بحث انقلاب اسلامی می بینیم که پیام و سخنان امام خمینی (ره) در غربت به گوش مردم رسید و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: یک خبر می تواند باعث ناامیدی مردم یا ناامنی جامعه شود و یا باعث جنگ بین دو کشور شود و برای حذف اخبار جعلی از اذهان مردم باید پول زیادی به دست آورد.

فرمانده حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) گفت: کار رسانه ها و خبرنگاران نوعی جهاد است، در بحث مظلومان و آزادی خواهان جهان از جمله مردم فلسطین می بینیم که رسانه های یک جهان هستند. که در دست صهیونیست هاست، صدای ظلم مردم و حقایق را نمی دهد، می خواهید افکار عمومی را آگاه کنید.

سردار علی محمد اکبری گفت: در بین رسانه ها خبرنگاران جانباز، آزاد و کشته داریم و تعدادی از آنها هنوز در دست دشمن هستند. باید بدانیم که رسانه ها می توانند نقش مهمی در جهاد تبیین داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین به معنای روایت صحیح و جلوگیری از تحریف است و این جهاد ویژه گروه رسانه ای نیست بلکه همه مردم و مسئولان و کسانی که می توانند حرف بزنند موظفند به نسل های جوانی که گذشتند حقایق را بگویند. ، اما رسانه ها نقش ویژه ای دارند.

سردار اکبری گفت: مطالبه گری واقعیتی است که وظیفه خبرگزاری ها، رسانه ها و خبرنگاران است و باید به چشم مردمی عمل کند که به رسانه، بلندگو و میکروفون دسترسی ندارند.

وی زحمات خبرنگاران و مطالبات آنان را صحیح دانست و افزود: مردم شما خبرنگاران را زبان مشروع خود می دانند و باید سخنان آنان را به گوش مسئولان برسانید.

فرمانده نظامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آسیب ها و تهدیدات بسیاری برای خبرنگاران وجود دارد و حتی گاهی تحریم می شوند. اما حفظ اقتدار و اعتبار برای یک خبرنگار یا خبرگزاری بسیار مهم است و خدا را شکر که اعتماد و اطمینان به بحث رسانه ملی در بین مردم ما وجود دارد.

وی گفت: امپراتوری رسانه ای در اختیار جبهه ساختگی است و مقابله با آن مستلزم جهاد و ایثار است. در مقابل جبهه فرهنگی و رسانه ای دشمن بحمدالله پیشرفت هایی صورت گرفته است، اما ناکامی هایی نیز وجود دارد و باید تلاش کنیم تا قدرت پنهان دشمن را شکست دهیم.» به مردم و دنیا نشان دهید.

در پایان فرمانده حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) ضمن تجلیل از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، حضور پررنگ آنان را در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر خواستار شد و افزود: 11 هزار نفر از فعالان رسانه ای کنگره ملی شهدای مدافع حرم بودند. جامعه عشایری بویژه صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری در مراسمی جداگانه تجلیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید