مرعشی: تصمیم گیرنده شجاع نیست رهبری است/ کاندیداتوری روحانی شایعه است

مرعشی: تصمیم گیرنده شجاع نیست رهبری است/ کاندیداتوری روحانی شایعه است

دبیر کل حزب کارگزاران می گوید: آقای باخنر و بسیاری از اصولگرایان معتقدند که انتخابات آینده رقابتی و پرشور خواهد بود، اما آقای باخنر تصمیم گیرنده نیست. تصمیم گیرندگان رهبر هستند.

همانطور که از اخبار مشخص است، در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه با محوریت دلالان، پیشنهاد شد که حسن روحانی کاندیدای مجلس شود و لیست تهران را با چهره هایی چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و … تشکیل دهند. عبدالناصر همتی.” همچنین در این تقسیم کار لاریجانی جدی ترین گزینه و جهانگیری گزینه بعدی راست میانه برای انتخابات ریاست جمهوری و محسن هاشمی برای شهرداری تهران و…

این بخشی از گزارش روز گذشته سایت اصولگرای «فردا» است که از احتمال حضور حسن روحانی در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده است. ادعایی که شاید بیشتر به پوشش خبری رسانه های اصولگرا شباهت داشته باشد تا اخبار پشت صحنه تبلیغات انتخاباتی جریان رقیب.

کاندیداتوری روحانی در انتخابات مجلس شایعه است

بر این اساس حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات مجلس 1402 به اختازنیوز گفت: نمی دانم، اطلاعی از این موضوع ندارم. بسیاری از این بحث ها زودهنگام است و این خبر شایعه ای بیش نیست و صحت ندارد.

وی با اشاره به سکوت حسن روحانی از ابتدای اعتراضات تا کنون و احتمال کناره گیری وی از سیاست، گفت: خیر، نمی توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

حسن روحانی کجاست که مشکلی از نظام را حل کند؟

مرعشی درباره برخی گمانه زنی ها درباره رایزنی های پشت پرده رئیس جمهور سابق با مسئولان نیز درباره اعتراضات گفت: این بحث ها اختلاف است، من تحلیل دارم اما نمی خواهم بگویم. اینها مشکل دولت نیست. وضعیت اقتصاد ایران، جوامع و چگونگی بازگرداندن اعتماد به کشور مهمتر است، اما آقای روحانی کجاست؟ هیچ مشکل سیستمی را حل نمی کند. آقای روحانی دیگر چهره ای در سیاست امروز ایران نیست.

برخی از مسئولان در دوران ریاست جمهوری نتوانستند بار سنگین را بر دوش مردم بکشند

وی افزود: مولان نصرالدین گفت حالا که پیر شدم برای جوانی فرقی نکرده ام. گفتند به چه دلیلی؟گفت: وقتی جوان بودم نمی توانستم سنگ جلوی خانه مان را بردارم، حالا نه. برخی از مقامات ایرانی حتی در زمان ریاست جمهوری هم نتوانستند این بار سنگین را از روی دوش مردم بردارند چه برسد به الان.

هدیداری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود ندارد/ باهنر تصمیم نمی گیرد

دبیرکل حزب کارگزاران درباره اظهارات بنر درباره برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان گفت: جلسه ای در هیچ سطحی وجود ندارد و نظام هنوز وارد این موضوع نشده است. آقای باخنر و بسیاری از اصولگرایان معتقدند که انتخابات آینده رقابتی و پرشور خواهد بود، اما آقای باخنر تصمیم گیرنده نیست. تصمیم گیرندگان رهبر هستند.

در مورد انتخابات نمی توان بحث کرد زیرا…

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تصور و تحلیل عمومی نظام این است که این اعتراضات فقط به خاطر شیطنت دشمن رخ داده است، پس بگذارید مشکلات داخلی را حل کنیم.

حسین مرعشی تاکید کرد: ما نظر دیگری داریم و می گویم در تریبونی که اعتراض حداکثری ایجاد می شود، دشمن هم از آن سوء استفاده می کند. حریف فعال بود و از برتری خود استفاده کرد. تا زمانی که این مسائل روشن نشود نمی توانیم وارد هیچ بحثی از جمله انتخابات شویم.

مرعشی درباره آینده اعتراضات نیز گفت: پیش بینی و نظر خاصی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید