مرغ در حسرت پرواز; قیمت آتی مرغ 80 یا 100 هزار تن است؟

مرغ در حسرت پرواز;  قیمت آتی مرغ 80 یا 100 هزار تن است؟

روز جدید : به گفته کارکنان آنچه مسلم است; افزایش قیمت مرغ بالغ بر 50 هزار تن است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پیش بینی 60 هزار تنی دولت محقق می شود یا مرغ 100 هزار تنی برخی کارشناسان. در هر صورت به نظر می رسد باید منتظر افزایش فشار اقتصادی بر مردمی بود که به گفته کارشناسان روز به روز فقیرتر می شوند.

این روزها بحث لغو ارز 4 میلیون و 200 هزار دلاری، افزایش قیمت کالاها و تبعات آن برای معیشت مردم داغ است. اخیرا برخی گفته اند با حذف ارز ترجیحی، قیمت مرغ به 100 هزار تن افزایش می یابد. برخی از مسئولان نیز اعلام کردند که قیمت مرغ 100 هزار تنی نیست بلکه بین 70 تا 80 هزار تن خواهد بود. در هر صورت قیمت مرغ در راه است.

در همین رابطه امیرآباد فراهانی نماینده کوم در مجلس می گوید دولت تخمین می زند با حذف ارز ترجیحی در سال 1401 مرغ 60 هزار تن شود اما ما در مجلس پیش بینی 80 هزار تنی داریم.

این نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی گفت: ارز ترجیحی در کمیسیون و در ادغام مطرح می شود. خواست دولت و مجلس این است که کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد. حالا یا از طریق یارانه نقدی یا با کارت اعتباری انجام می شود.
وی همچنین تایید کرد که وضعیت فعلی می تواند حفظ شود.

ادر صورت حذف ارز ترجیحی قیمت مرغ را به 50000 تن افزایش دهید

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از افزایش قیمت مرغ به 50 هزار تن در صورت حذف ارز ترجیحی از بودجه سال آینده خبر داد.

محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشجو درباره احتمال افزایش قیمت برخی از مواد غذایی اساسی پس از لغو ارز ترجیحی، اظهار کرد: مجلس تاکید می کند که حاکمیت تاثیر حذف این ارز را دارد. ارز ترجیحی در محصول نهایی حیوانات ورودی. البته باید تاکید کنیم که وجه اشتراک دولت و مجلس حمایت از سفره مردم است.

مرغ بالاخره ۷۵ هزار تن قیمت دارد!

پیش از این برومند چهارآیین، رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی صنعت طیور در گفت و گو با «نود اقتصادی» گفت: ارز از سال 97 تاکنون 4200 رانت وحشتناک ایجاد کرده و خسارت زیادی به صنعت طیور وارد کرده است. ” تنها 55 درصد هزینه ها از یک مرغداری در قالب 4200 گوجه فرنگی تامین می شود و مرغدار 65 درصد مابقی را از بازار آزاد دریافت می کند. اما دولت مرغداران را مجبور می کند که 100 درصد مرغ خود را به قیمت دولتی بفروشند. ارز 4200 تومانی قدرت رقابتی تولیدکنندگان را گرفت. واردکنندگان انواع محصولات بی کیفیت به نام ذرت 4200 را وارد می کنند و به دولت می فروشند و سود می برند. قیمت 100 هزار تن مرغ در صورت حذف ارز 4200 که به گفته برخی رویایی بیش نیست. اگر ارز 4200 جوجه حذف شود حدود 75 هزار تن در هر کیلوگرم می شود و افزایش قیمت بیشتر از این نمی شود. تولید و تراکم بالای گوشت مرغ و بازار اجازه افزایش بیشتر قیمت مرغ را نمی دهد. مرغدار قدرت نگهداری بیش از 5 روز مرغ را ندارد و اگر مردم 3 روز مرغ نخرند ناخودآگاه قیمت آن 20 هزار تن کاهش می یابد.

اما به گفته مسئولان آنچه مسلم است; افزایش قیمت مرغ بالغ بر 50 هزار تن است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پیش بینی 60 هزار تنی دولت محقق می شود یا مرغ 100 هزار تنی برخی کارشناسان. در هر صورت به نظر می رسد باید منتظر افزایش فشار اقتصادی بر مردمی بود که به گفته کارشناسان روز به روز فقیرتر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید