مرغ و تخم مرغ گران نمی شوند/ کمبود نداریم

روز جدید معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ کمبودی نداریم، گفت: قیمت مرغ همچنان 59 هزار و 800 تومان است و افزایش قیمت نداریم. مرغ و تخم مرغ

محسن شیراوند در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در تامین نهاده های دامی مانند جو، ذرت و کنجاله سویا کمبودی نداریم و کشور از نظر ذخایر استراتژیک در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: حدود 94 درصد از تعهدات در حوزه تامین مواد اولیه دامی محقق شده و مابقی تعهدات در حال انجام است و در نهایت تا ابتدای آبان ماه تمامی تعهدات انجام می شود.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت تخم مرغ در نیمه اول سال به دلیل کاهش تقاضا با حداقل سود یا حتی زیان کار می کند.

شیراوند تصریح کرد: سودآوری تولید تخم مرغ با افزایش مصرف در نیمه دوم سال مرتبط است چرا که همواره در نیمه دوم سال شاهد افزایش قیمت بوده ایم.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در هفته آینده با اتحادیه ها در این زمینه به توافق برسیم و بتوانیم در ابتدای زنجیره هزینه های تولید را کاهش دهیم تا در پایان در زنجیره، قیمت برای مصرف کننده ثابت می ماند و افزایش نمی یابد.

وی قیمت مرغ را همچنان 59 هزار و 800 تومان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ نداریم.

شیراوند با اشاره به بازار برنج گفت: در حال حاضر وارد بحث قیمت برنج نشده ایم و بازار را رصد می کنیم.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در بخش مصرف ثبات قیمت است و در بخش تولیدکننده حداکثر کمک به توسعه و رونق تولید تا حد امکان است.

دیدگاهتان را بنویسید