مرمت منازل آسیب دیده و جبران خسارت سیل در دستور کار قرار دارد


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889548

دهیری گفت: مسئولان ارشد استانی شخصا از مناطق سیل زده تفت بازدید کردند و مصوبات خوبی برای بهسازی و تامین منابع دریافت کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دیشیری فرماندار شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بارش ها و توده های هوایی که در استان یزد شاهد بودیم این سریال بی سابقه بود به طوری که حجم زیادی از باران بارید. در مدت زمان کوتاهی سقوط کرد و سدها خیلی سریع پر شدند.

وی افزود: قبل از شروع بارندگی ها با توجه به پیش بینی ها و هشدارهایی که داده شد ستاد بحران شهرستان تشکیل و برای مقابله با سیل برنامه ریزی شد.

فرماندار تفت تصریح کرد: تمام تلاش و تمهیدات بر این بود که خسارات به حداقل برسد، هرچند از آنجایی که تفت یک شهرستان کوهستانی است، همواره میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر مناطق استان است.

دزیری گفت: قبل از بارندگی جلسات جداگانه ای با شهرداران سه شهر این شهرستان داشتیم و آنها امکانات خود را برای مقابله با سیل آماده کردند.

وی گفت: البته میزان بارندگی ها به حدی بود که در برخی مناطق سدها خیلی سریع پر می شدند به طوری که سدی که ممکن بود در طول سال پر نمی شد در بارندگی های اخیر در مدت 10 دقیقه پر شد.

فرماندار تفت افزود: در برخی روستاها برای اسکان اضطراری شهروندان برنامه ریزی کرده بودیم که البته نیازی به این کار نبود.

دشیری ادامه داد: در حال حاضر برخی از مناطقی که آسیب دیده اند تا حد امکان در کوتاه مدت ترمیم شده اند اما برخی موارد نیازمند مرمت و بهسازی اساسی است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برخی از منازل مسکونی نیاز به نوسازی یا تعمیر دارند و مبلمان برخی از منازل نیز آسیب دیده است.

فرماندار تفت تاکید کرد: جلسات متعددی در این زمینه داشته ایم و حتی مسئولان ارشد استانی شخصاً از مناطق بازدید کرده اند و مصوبات خوبی برای بهبود و تامین منابع دریافت کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید