مروری بر تاریخ کشتارهای تیرماه در جمهوری اسلامی ایران گویای واقعیت های حقوق بشر آمریکایی است.


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880501

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان:

محمد ناظری گفت: مرور تاریخچه حملات تروریستی دهه 60 در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده واقعیت حقوق بشر آمریکا علیه ملت ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سالگرد حمله ناو هواپیمابر آمریکایی به ایرباس مسافربری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران، شماره پرواز بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس اتفاق افتاد.

وی افزود: تاریخ تیرماه در جمهوری اسلامی جنایات فجیع، تبعیض، توطئه ها و ترفندهایی است که آمریکای جنایتکار، انگلیس و صهیونیست های بین المللی علیه ملت های گذشته دور مرتکب شده اند و مربوط به شناسایی است.


وی ادامه داد: پس از گذشت 60 سال تا کنون و در هفته دوم تیرماه با مرور تاریخ به جنایات دردناک استکبار به ویژه از 15 تا 12 تیرماه و همچنین حوادث و اتفاقات خاصی که استکبار جهانی مستقیماً داشته است، پی می بریم. یا به طور غیرمستقیم حقوق ملت ایران را تحت تأثیر قرار داده است.


مدیرکل بنیاد شهید تصریح کرد: برای آموزش و اطلاع رسانی و همچنین تنویر افکار عمومی مردم ایران به ویژه نسل جوان و جهان باید این جنایات خوانده و افشا شود، این توطئه ها و ترفندها مورد استفاده قرار می گیرد. آمریکا جنایتکار علیه ملت ایران و سایر ملتها به بهانه حقوق بشر.


وی گفت: امروز آمریکا و صهیونیست های بین المللی از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند و با سوء استفاده از این سخنان زیبا به اهداف خود می رسند اما متأسفانه به گونه ای عمل می کند که اقدامات دولت و دنیا خلاف حقوق بشر است. و با شعارهای فاخر رنگ و لعاب می شود و به گونه ای کاشته می شود که کاملاً به نفع بشریت است.


ناظری اضافه کرد: آمریکا در طول عمر خود بحران هایی را علیه مظلومان و کشورهای مختلف ایجاد کرده و 270 جنگ در منطقه و جهان به راه انداخته است که بیشتر این جنگ ها به بهانه حقوق بشر در حال وقوع است اما کاملاً خلاف حقوق بشر است.


وی توضیح داد: در 21 تیر 1367 یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به بندرعباس با توقفی کوتاه در مسیر دبی در حرکت بود و هنوز بلند نشده بود توسط ناو وینسنس نیروی دریایی آمریکا با 2 فروند موشک هدایت شونده سرنگون شد. هوا و بر فراز خلیج فارس 298 نفر از هموطنان بی گناه ما به شهادت رسیدند.


مدیرکل بنیاد شهید گفت: این شعار حقوق بشری است که آمریکا در تبلیغات خود به دنیا ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید