مرکز غربالگری سرخک در روستای حصار هروان راه اندازی شد/ بیش از 600 شهروند در استان قزوین واکسینه می شوند.


ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821332

رئیس بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان استان البرز اعلام کرد:

علی یاخچالیان با اشاره به راه اندازی مرکز غربالگری سرخک در روستای حصار از توابع شهرستان البرز گفت: این جمعیت از 9 ماهگی تا 30 سالگی گروه هدف واکسیناسیون سرخک محسوب می شود. بیش از 600 نفر از ساکنان روستای حصار هروان واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; با توجه به شیوع سرخک در کشورهای همسایه و احتمال شیوع آن در ایران، در روزهای اخیر مسئولان هشدارهایی برای مراقبت و واکسیناسیون داده اند.

استان قزوین نیز به دلیل مهاجرپذیری یکی از مناطق مستعد شیوع سرخک است. سرخک در این روستا سفارش داده شده است.

علی یاخچالیان کارشناس مسئول بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان البرز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی در خصوص راه اندازی مرکز غربالگری سرخک در روستای حصار هروان از توابع شهرستان البرز گفت: این اردو از صبح امروز در مرکز مرکز بهداشت آن روستا و با حضور تیم های متخصص در مقابل یک شهروند آغاز شد. خانه واکسیناسیون

ما مشکلی در تهیه واکسن نداریم

وی افزود: مرکز غربالگری سرخک در روستای حصار هروان و شهر شریفیه البرز با همکاری دهیاران و دهیاران راه اندازی شد و هلال احمر قول مساعدت و نیرو برای تامین خودرو داده است.

کارشناس بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان البرز گفت: جمعیت 9 ماهه تا 30 ساله گروه هدف واکسیناسیون سرخک محسوب می شود که بیش از 600 نفر از اهالی روستای حصار هروان واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند.

یاخچالیان یادآور شد: اگرچه سکونت شهروندان در روستای حصار هروان غیرقانونی است و طبق قانون این افراد باید در مرکز شهر سکونت داشته باشند، اما شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز ارائه خدمات بهداشتی به آنها را فراموش نکرده است.

وی در پایان به تشریح واکسیناسیون سرخک برای اتباع خارجی در روستای حصار هروان پرداخت و گفت: این افراد واکسینه شده اند و مشکلی برای واکسیناسیون نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید