مرگ سالانه بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در جهان در اثر حوادث کار


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899999

معاون کارگری با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند، گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و حمایت از نیروی کار پس از عضویت ایران در کنوانسیون های بین المللی ایمنی کار در راستای برنامه ریزی وزارت تعاون ، مراقبت های کاری و اجتماعی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد امروز در حاشیه اجرای «طرح بازرسی اعتصاب کارگاهی پرخطر» که همزمان با سراسر کشور اجرا شد. با تاکید بر ایمنی محیط کار گفت: میزان حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی بسیار بیشتر از سایر کارگاه ها است و به همین دلیل بازرسی های این طرح حمله با محوریت این کارگاه ها انجام شده است.

وی همچنین 48 درصد مرگ و میرها را در کارگاه های ساختمانی عنوان کرد و گفت: صدمات ناشی از کار مشکلات زیادی را برای افراد، کارگاه ها و خانواده کارگران ایجاد می کند.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه سالانه بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می دهند، افزود: ترویج فرهنگ ایمنی و حمایت از نیروی کار پس از عضویت ایران در کنوانسیون های بین المللی ایمنی کار در دستور برنامه ریزی وزارتخانه قرار دارد. تعاون، کار و مراقبت اجتماعی.

وی تاکید کرد: در حوزه ایمنی و بهداشت در کار قوانین و مقررات ضعیفی وجود ندارد و 21 هزار کمیسیون حفاظت فنی در کشور فعالیت می کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: ما به شعار ایمنی قبل، حین و بعد از کار اعتقاد داریم.

رعیتی فرد یادآور شد: برای رسیدن به هدف کاهش خطرات ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی نیازمند حمایت سازمان نظام مهندسی و شهرداری های سراسر کشور هستیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می کنیم هنر را اجرایی کنیم. حداکثر ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه ها بیایید پیدا کنیم

وی در این مانور با تمرکز بر رعایت قانون کار و مسائل ایمنی و حفاظت فنی از سایت های ساخت و ساز لکسون و آرتمیس بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید