مرگ یک نوجوان دیگر بر اثر تیراندازی به پلیس دادگستری قزوین: تشکیل پرونده!

مرگ یک نوجوان دیگر بر اثر تیراندازی به پلیس دادگستری قزوین: تشکیل پرونده!

رئیس قاضی استان قزوین از کشته شدن یک نفر در درگیری با ماموران کلانتری اردک در استان قزوین خبر داد.

بر اساس ادعای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مهرداد ملک، نوجوان 17 ساله ای به همراه دوستش در حال رفتن به خانه بود که خودروی گشت آنها را تعقیب کرد و پس از مدتی خودرو پلیس در گل و لای گیر کرد و ماموران پلیس به خودرو شلیک کردند. مهرداد ملک بر اثر اصابت گلوله کشته شد. “

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در واکنش به این ادعاها در گفتگو با خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضائیه) و در تشریح خبر مرگ سرنشین خودرو در درگیری مسلحانه با ماموران کلانتری اردک در استان قزوین بیان کرد: ساعت 23:00 روز 14 آذرماه ماموران کلانتری اردک حین گشت زنی در منطقه به یک دستگاه وانت با 2 سرنشین مشکوک شدند و خودرو مذکور به پهلو متواری شد. در خیابان های منطقه وقتی ماموران پلیس را دید. در این تعقیب و گریز، وانت پس از مدتی متوقف می شود.

رئیس قاضی استان قزوین ادامه داد: ماموران از خودروی خود پیاده شده و به سمت وانت حرکت کردند، راننده وانت به دنده عقب رفت و خودروی ماموران را منهدم کرد. یکی از سرنشینان وانت نیز با اسلحه شکاری به سمت ماموران نشانه رفت که در نتیجه ماموران انتظامی با مشاهده اسلحه به لاستیک خودرو شلیک کردند که باعث فرار مجدد وانت و ماموران او دوباره تماس نگرفت.

شعبانی گفت: متأسفانه در اثر تیراندازی به سمت خودرو یکی از سرنشینان خودرو مجروح و به دلیل خونریزی شدید جان خود را از دست داد. مشروبات الکلی و یک اسلحه غیرمجاز متعلق به پدر متوفی.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: راننده وانت دارای سوابق متعدد کیفری از جمله ضرب و جرح عمدی، شرکت در نزاع گروهی، تخریب، توهین، فحاشی، رانندگی بدون گواهینامه، داشتن مشروبات الکلی، توهین به مأموران و … اغتشاش وی افزود: این فرد همچنین دارای 2 فقره محکومیت در دادگاه عمومی ناحیه ارداغ است. در این خصوص مراحل مقدماتی در دادسرای ناحیه آغاز و دستورات لازم صادر شد و پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر قتل دختر 12 ساله محسی پرفیری توسط ماموران در هرمزگان خبرساز شده است. در آن حادثه پلیس اعلام کرد بر اثر تیراندازی ماموران به سمت لاستیک خودرو و به دلیل ارتفاع کم و ارتفاع جاده یکی از سرنشینان خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این اتفاق انتقاد شدید نماینده هرمزگان را در پی داشت.

مقامات قضایی و سردار اشتری نیز دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید