مزایای گردشگری و کشاورزی فرصت طلایی اشتغال مازندران است

علی عسگر ، شفیعی هورشیدی شنبه شب در جمع خبرنگاران به ظرفیت های بالقوه مازندران در کشاورزی ، صنعت و گردشگری اشاره کرد و گفت: قطعاً با رضایت ، همدلی و علاقه. گیری از ظرفیت همه متخصصان ، نخبگان و شخصیتهای خوب می توان شاهد توسعه کلی و متوازن استان بود.

وی حل مشکل پسماند در استان را یک ضرورت مهم عنوان کرد و گفت: مازندران به دلیل استقبال میلیون ها گردشگر در سال نیازمند نگاه ملی در زمینه های مختلف به ویژه حل مشکل زباله است.

با اشاره به ظرفیت زیاد صنعت کشاورزی در مازندران ، ایجاد شهرک های کشاورزی از طریق سرمایه گذاری و تقویت روابط با پنج کشور همسایه و صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها به عنوان یک موضوع بسیار مهم و قابل پیگیری.

هورشیدی با اشاره به مزیت نسبی بالای استان در زمینه کشاورزی خاطرنشان کرد: مازندران با چنین ظرفیتی می تواند به مرکز کشاورزی کشور تبدیل شود و این فرصت مناسبی برای توسعه استان خواهد بود.

وی پتانسیل بالای مازندران در بخشهای مهم صنعتی ، کشاورزی و گردشگری را فرصتی طلایی برای مقابله با اشتغال روستایی عنوان کرد و افزود: با حمایت و تقویت این بخشها شاهد افزایش اشتغال در استان و رونق تولید داخلی خواهیم بود. “.

هورشیدی با اشاره به ظرفیت بالای کشورهای آسیای میانه ، به ویژه کشورهای مستقل مشترک المنافع ، با بیان اینکه این کشورها از ظرفیت بالایی برای توسعه همکاری های تجاری برخوردار هستند ، افزود: افزایش صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها می تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی داشته باشد. از استان

وی صنعت گردشگری را از دیگر ظرفیت های بالقوه استان دانست و خاطرنشان کرد: این استان سالانه مقصد گردشگری میلیون ها هموطن است. وی گفت: تقویت این صنعت مهم راهی برای توسعه اقتصادی پایدار در استان خواهد بود.

هورشیدی در ادامه سخنان خود از وجود چند بنادر مهم در استان از جمله دیگر فرصت های مهم اقتصادی مازندران یاد کرد و افزود: متأسفانه چندین سال است که مصوبه و تصویب منطقه آزاد تجاری امیرآباد با علاقه نادیده گرفته می شود. به گیری ظرفیت دولت و مجلس یکی از مسائل مهمی است که باید جدی گرفته شود.

وی بندر امیرآباد را بزرگترین بندر دریای خزر عنوان کرد و با بیان اینکه این بندر یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری است ، گفت: دسترسی آسان به بندر کشورهای CIS و همچنین امکانات و زیرساخت های لازم در آن می تواند فرصتی طلا برای توسعه صادرات در استان باشد.

هورشیدی در ادامه سخنان خود ، تقویت صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی را یکی از نیازهای مهم و ضروری استان ذکر کرد و گفت: البته تقویت این بخش می تواند در زمینه اقتصادی نقش داشته باشد. توسعه استان “

وی با اشاره به تعیین مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ، بر ضرورت علاقه مندی تأکید کرد. گیری وی بر همه ظرفیت های تقویت تولید در استان تاکید کرد و افزود: رویکرد دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی تقویت تولید داخلی و تکیه بر توانمندی های بومی است که باید در استان ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

هورشیدی همچنین به ظرفیت بالای مازندران در صنعت و معدن اشاره کرد و با بیان اینکه با رعایت قوانین زیست محیطی می توان توسعه این بخش را تضمین کرد ، افزود: از خام فروشی این محصولات باید با توسعه و تقویت صنایع تبدیلی جلوگیری کرد.

وی بر لزوم فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان تاکید کرد و گفت: نباید قوانین سختگیرانه اعمال کنیم جذاب و بی جهت سرمایه گذاران را دلسرد می کند.

وی بر ضرورت افزایش سهم مازندران از تولید ناخالص داخلی کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به مزیت بزرگ استان در بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن ، گردشگری و خدمات ، این امر با برنامه امکان پذیر است. برنامه ریزی، مدیریت صحیح و استفاده از قدرت نخبگان و کارشناسان به این هدف دست یافته است.

خورشیدی هم موضوع مدیریت منابع آب استان خاطرنشان کرد و افزود: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی در کشور ، کنترل آبهای سطحی استان باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید