مسئولان سرویس مدارس کوتاهی نکنند/ استقبال بد رانندگان و ناتوانی در تعیین قیمت بلیت در یاسوج


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900132

نبود سرویس مدارس به معضلی برای دانش آموزان و والدین شهر یاسوج تبدیل شده است و مسئولان باید در این زمینه چاره جویی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ سرویس مدارس به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر یکی از نیازهایی است که آرامش خاطر والدین را به همراه داشته است اما با شروع سال تحصیلی جدید عدم ساماندهی و تعیین نرخ ها نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. برای خانواده ها ساخته شده است.

به نظر می رسد ساماندهی سرویس مدارس مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بی نتیجه مانده و مسئولان نتوانسته اند از طریق وزارت کشور اقدامی برای راه اندازی سرویس مدارس انجام دهند.

اگرچه عبدی دانش پیش از این به خبرنگار ما از کمبود سرویس مدارس در مرکز استان خبر داده بود و ناوگان اتوبوسرانی را معیوب ارزیابی کرده بود، اما این مشکل مسئولین را وادار به رفت و آمد دانش آموزان نمی کند که بیشتر ترافیک شهری را شامل می شود. به فکر راه حل باشید


04b92f69 00ba 46c3 a98a 2806e550d105 خبر خاکستری

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج گفت: قبل از کرونا 134 وانت وانت در کنار تاکسی ها به شرکت ها، مدارس و برخی خطوط حمل و نقل خدمات رسانی می کردند، اما امروز این تعداد به 30 دستگاه کاهش یافته است که اکنون مشغول به کار هستند، شرکت های سیمان و کارخانه های دیگر وجود دارد.

وی در خبری ناامیدکننده گفت: از 36 دستگاه اتوبوس در شهر یاسوج تنها 4 دستگاه می توانند خدمات رسانی کنند و ناوگان اتوبوسرانی مرکز استان بیمار است و هزینه ای برای درمان آن وجود ندارد.

دانش مقدم که از استاندار و مسئولان استانی برای تامین اتوبوس، مینی بوس و وانت درخواست کرده بود، از اختلال در تردد دانش آموزان و دانش آموزان خبر داد و با شروع مهرماه و تعطیلی یک هفته ای مدارس و دانشگاه ها این وضعیت ادامه دارد. او آن را به مقامات نشان نداد.

با پیگیری خبرنگار ما از طریق مدیریت شهری پایتخت طبیعی ایران مشخص شد که تا زمان اعلام این خبر اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل مراکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه نشده است و اختلال پیش بینی شده است. توسط رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج، دور از انتظار است.


bcc01334 8f25 4165 9396 49e627e03cd8 خبر خاکستری

برخی از اولیای دانش آموزان در تماس با دفتر این رسانه گفتند: قیمت تاکسی سرویس مدارس به گونه ای است که نمی توانند آن را پرداخت کنند، از سوی دیگر اگر فردی از خانواده بخواهد روزانه در ایاب و ذهاب دانش آموز کمک کند. به جز اینکه گران است، زمان زیادی از والدین می گیرد.

یکی از شهروندان در تماس با دفتر رسانه صبح زاگرس گفت: به دلیل نبود خدمات عمومی در مدرسه فرزندم مجبورم هر روز او را با تاکسی به مدرسه ببرم که در دراز مدت هزینه زیادی دارد.

این مادر ادامه داد: مدرسه باید سرویس عمومی مثلاً اتوبوس داشته باشد تا اولیای دانش آموزان متحمل هزینه های گزافی نشوند و اگر هزینه سرویس مدرسه به تحصیل بچه ها اضافه شود. بدون شک در آینده شاهد بی سوادی زیادی خواهیم بود زیرا هزینه ها سرسام آور است.


1fd19541 073c 45fe bb9d bbeaee30c339 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه نرخ ثابتی برای تاکسی سرویس ها وجود ندارد و هرکسی می تواند هر مبلغی را که می خواهد بردارد، افزود: به نظر می رسد کارکنان سرویس های مدارس سست هستند و از والدین انتظار دارند که راه حلی ارائه دهند و این وضعیت خوب نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید