مسئول پرونده دلال استقلال 100 میلیارد / از 9 میلیارد بدهی به پرسپولیس اوساگونا دارد.

ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798583

با 12 میلیارد طلبمان از استقلال می توانیم به هر باشگاهی 800 میلیون بدهیم

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال گفت: پشت سر پرونده دلال استقلال 100 میلیارد بدهی به فوتبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ با بیان اینکه دلالان استقلال و پرسپولیس در زمینه تبلیغات محیطی بازرسی داشته اند، گفت: دلالان دو باشگاه دو شرکت مجزا هستند که با آنها قرارداد جداگانه بسته اند. دلال استقلال بعد از اولین پرداخت نامه ای نوشت و گفت به دلیل مسدود شدن حساب باشگاه و اینکه پولی در قراردادمان آورده ایم باید به حساب استقلال بیاییم تا آن را از باشگاه بگیریم و به سازمان لیگ پرداخت کنیم. می توانیم پرداخت کنیم این دلیل قانع کننده نبود و از همان ابتدا قرارداد می توانست درآمد را به طور جداگانه تقسیم کند.

وی ادامه داد: چهار بازی است که دلال استقلال پولی به سازمان لیگ نپرداخته و مکاتباتی نیز انجام شده است که بر اساس این قرارداد عدم پرداخت اولین پرداخت باعث فسخ قرارداد می شود و دیگر شامل حال نمی شود. ما بخش حقوقی ما باید قرارداد را فسخ کند و آنها در حال یادگیری هستند. ما دو بار با باشگاه استقلال مکاتبه کرده ایم اما او جواب همان شرکت قبلی کارگزاری را داد و البته قبلا هم اعلام کرده بود که سازمان لیگ به ما بدهکار است. این تا حدودی با وعده هایی که در ابتدای فصل ثروت داده اند ناسازگار است. باید منطقی تر صحبت کرد.

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال در خصوص اینکه آیا این سازمان به باشگاه استقلال بدهکار است، گفت: اصلا اینطور نیست. کف قرارداد در روز اول 500 تا هزار میلیارد یا 150 میلیارد تن تبلیغات محیطی بود. بعدا فهمیدیم این قرارداد مربوط به تبلیغات محیطی و پیراهن است. در سال های گذشته پول زیادی برای پیراهن استقلال به دست می آمد. ما می خواهیم همه باشگاه ها موفق باشند، اما از این به بعد کار به بخش حقوقی ما مربوط می شود. روز اول در مورد شخص پشت قضیه تذکر دادم و نصیحت کردم اما کاری به شرکت ندارم. افراد محترمی در این شرکت هستند اما مردی که پرونده با این قرارداد 100 میلیارد به فوتبال کشور بدهکار است و خودش با تمام شرکت هایی که با آنها مکاتبه کرده وارد پرونده شد.

درودگر درباره اینکه آیا پرسپولیس مقابل استقلال دلالی کرده است یا خیر، گفت: روش قرارداد پرسپولیس با دلالش این بود که از ابتدا کل مبلغ را با ما تسویه کردند، مشکلی ندارند.
وی در توضیح اینکه آیا اصرار به فسخ قرارداد تبلیغات محیطی با استقلال دارد یا خیر، توضیح داد: در زمینه بازاریابی نظرم را دادم و به دوستانم توصیه کردم که این کار را نکنند چون به دردشان نمی خورد. من این را در حضور مدیران استقلال، برنامه ها و مصاحبه های تلویزیونی اعلام کردم و حتی در برنامه تلویزیونی ورزشگاه برای حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، گفتم فقط یک روزنه امید وجود دارد و بلافاصله هر دو را برمی گرداند. باشگاه ها به موسسات گفتم وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه دو باشگاه است و باید به سرعت موضوع مالیات بنفش را حل کند. سریع نامه نوشتند اما بدهی ها را تایید کردند و نگفتند بدهی ها تسویه شده است. به مدیران استقلال گفتم در زمینه تبلیغات محیطی به این سمت نروید.

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ در خصوص علت مسدود شدن حساب های استقلال گفت: علت را بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی عنوان کردند. البته ماده 38 تامین اجتماعی شامل هیچ باشگاهی نمی شود زیرا باشگاه ها با بازیکنان قرارداد یک ساله دارند. قطعا باید به باشگاه استقلال کمک کنیم.

درودگر درباره اینکه آیا به استقلال مهلت می دهند یا قرارداد را فسخ می کنند، گفت: به هر نحوی که به نفع استقلال و فوتبال کشور باشد کمک می کنیم. علاوه بر استقلال و پرسپولیس، 14 ذی نفع دیگر داریم که اگر آن 12 میلیارد را از استقلال می گرفتم، می توانستیم 800 میلیون به هر کدام از باشگاه های دیگر بدهیم. چون در این فصل 2 پرداخت به باشگاه ها داشتیم. به بهاروند هم گفتم اعضای کارگروه چابکی که شامل باشگاه های مختلف است باید دوباره بیایند و تصمیم بگیرند.

وی در گفت و گو با ورزشگاه گفت: نماینده اسپانسر پرسپولیس 42 میلیارد به ما پرداخت کرد که 33 میلیارد آن برای 11 مسابقه ای است که تیم تبلیغات محیطی باید هزینه کند. او خواهد دوید. با این حساب 9 میلیارد به پرسپولیس بدهکار هستیم که حدود 3 میلیارد آن را سازمان لیگ بابت مطالبات اوساگونا به این بازیکن پرداخت می کند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید