مساجد زمینه ساز تحقق جهاد تباین هستند


ساعت: 16:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891246

حجت الاسلام قمی گفت: مساجد زمینه ساز تحقق جهاد تبیین هستند و امروز مساجد باید تبیین حق را رسالت اصلی خود بدانند و با انگیزه های دینی و انقلابی در این مسیر نقش آفرینی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش روز جهانی مسجد در مصلی اراک گفت: روحانیت همواره در مقاطع مختلف به ویژه در بحران ها از مشکلات مردم غمگین بوده و در کنار آن نقش آفرینی کرده است. توسط مردم و برای مردم و در گام دوم باید این حضور تقویت و گسترش یابد.

قمی تصریح کرد: در زمان بیماری کرونا، مساجد برای مدیریت و کاهش آسیب های بیماری کرونا به میدان آمدند و مساجد را به پایگاه سلامت مردم تبدیل کردند و حماسه های ماندگار آفریدند و لازم است آوین ها این حماسه را روایت کنند. .

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات به عنوان خادم مساجد و مردم قدردان زحمات همه مساجد است که برای مشکلات مردم فکر می کنند و در بسیاری از مساجد امام جماعت است و در امور خیریه ایفای نقش می کند. بسیاری از مردم.”

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز در آستانه روز جهانی مسجد پرشور به استان مرکزی سفر کردیم چرا که خوشبختانه تلاش این استان برای احیای مساجد و موضوع مساجد بسیار قابل تقدیر است. و این روند شتاب می گیرد و مورد تحسین قرار می گیرد.

قمی تصریح کرد: استان مرکزی در اجرای اسناد مساجد، تشکیل مجالس مساجد و استفاده از دانش آموزان برای فعالیت های مسجد محور پیشگام بوده و تلاش ویژه ای در حال مشاهده است.

وی افزود: مساجد محور و دژ جامعه پذیری هستند و طرح جامعه توحیدی توسط مساجد انجام می شود و خوشبختانه در استان مرکزی اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نگرش توحیدی انقلاب اسلامی خدمت به مردم را افتخاری بزرگ می داند و مساجد نیز با این رویکرد در امور مردم نقش آفرینی می کنند.

کومی یادآور شد: مسجد امید و تکیه گاه مستضعفان است و مسجد در اسلام و انقلاب اسلامی مرکز نهضت و آغاز حرکت های اسلامی و انقلابی و همه حرکت های انقلابی و مردمی و مبارزه با کفر جهانی است. و استکبار در انقلاب از مساجد و شکل گیری تمدن آغاز شد اسلام از طریق مساجد محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری مقدم بر خط مشی سازمان تبلیغات و اساسنامه حرکت این نهاد مردمی و انقلابی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مساجد زمینه ساز تحقق جهاد تبیین هستند و امروز مساجد باید تبیین حق و حقیقت را رسالت اصلی خود بدانند و با انگیزه های دینی و انقلابی در این راستا نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: احیای کارکردهای مساجد سیاست مهم سازمان تبلیغات در گام دوم انقلاب است و برای این مهم که از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید