مسعود مزیکیان: برخی تریبون ها مخالف مشی رهبری هستند/ آنچه مردم «می بینند» درست است نه آنچه «می شنوند»/ نظام و رهبری را محکوم می کنند تا جای افراد را بگیرند.

مسعود مزیکیان: برخی تریبون ها مخالف مشی رهبری هستند/ آنچه مردم «می بینند» درست است نه آنچه «می شنوند»/ نظام و رهبری را محکوم می کنند تا جای افراد را بگیرند.

مسعود مزکیان نماینده مردم تبریز در مجلس به جماران گفت: وقتی در یک جمع محدود فکر می کنید همه را نمی توانید پیدا کنید. چطور بحرین، امارات، قطر کشور خودشان را ساختند و ما چهار نفر با جمعیت 85 میلیونی پیدا نمی کنیم؟! ما به مردان خود احترام نمی گذاریم آنها افراد توانمندی را که می‌خواهند جای آنها را بگیرند، تحقیر می‌کنند. باید آن مرد را ضد نظام و رهبری بدانند که او را رها کند و جایش را بگیرد که متأسفانه در نهایت به نام رهبری انجام می دهند.

پایگاه خبری جماران; نماینده تبریز با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد انتخابات و جناح بندی های سیاسی گفت: مقام معظم رهبری حتی در آخرین سخنرانی خود فرمودند اجازه دهید همه سلیقه ها و جناح ها و گروه ها حضور داشته باشند، اکنون در صحنه کسانی هستند که مدعی هستند. قرار است مردم را هدایت کنند، اما دقیقا برعکس رفتار می کنند.

مسعود مزکیان نماینده مردم تبریز در این خصوص به خبرنگار جماران گفت: شیوه هایی که دولت و شوراهای اجرایی در آستانه انتخابات اجرا کرده اند و بعضاً سخنانی از برخی تریبون ها به گوش می رسد، خلاف سیاست مقام معظم رهبری است. ” او در یک سال گذشته بارها تاکید کرده که مردم بیایند و رای دهند. اگر مردم متولی آن بودند باید از عده ای تقاضای ثبت نام می کردند و مردم برای آنها پای صندوق های رای می آمدند. الان حضور مردم در پای صندوق ها مهم خواهد بود نه اینکه خاموش کنیم. اگر قرار باشد عده ای آنجا بنشینند و به مردم بگویند آنهایی را که ما انتخاب کرده ایم انتخاب کنید، دیگر کسی باقی نمی ماند!

وی افزود: مقام معظم رهبری حتی در سخنرانی گذشته فرمودند همه سلیقه ها، جناح ها و گروه ها حضور داشته باشند. الان کسانی که ادعا می کنند باید کاری کنند که مردم به صحنه بیایند، اما خلاف آن عمل می کنند و کارهایی مثل فرآیند نمایندگی، جو بازار، قیمت ها و تورم را انجام می دهند. در تئوری می گویند مشکلی نداریم، همه چیز ارزان است و تورم را کنترل کرده ایم، اما از طرفی با افزایش 100 درصدی مواجه هستیم! درست است که مردم لمس می کنند و می بینند، نه آنچه می شنوند! و مردم را بیشتر عصبانی می کنند.

آنها می گویند هر چه ما می گوییم درست است و این امکان پذیر نیست زیرا مردم را از بودجه دور می کند

پزشکان در پاسخ به این سوال که بعد از بیانات مقام معظم رهبری بیشتر رسانه ها تیتر یک شدند که پزشکان چه مشکلی دارند؟ آیا آیه این نقل قول درست است؟ گفت: نمی دانم. من در این مورد پرسیدم، به شورای نگهبان هم گفتم اگر مشکلی هست به مردم اطلاع دهید. اگر قرار است مردم را به صحنه بیاوریم به تعبیر مقام معظم رهبری باید طوری کار کنیم که سلایق مختلف وجود داشته باشد. یعنی اگر حرف من را نپذیرند، باید حق با طرف مقابل باشد، اما هرچه می گوییم درست است. این روش‌ها درست نیستند زیرا مردم را از سرمایه‌ها دور می‌کنند.

ما روی صحنه بودیم اما آنها باید کاری کنند که افراد دیگر روی صحنه بیایند زیرا برخی ما را قبول ندارند و دیگری را قبول دارند.

نماینده مردم تبریز گفت: اگر ما را تایید کنند به آنچه مقام معظم رهبری فرمودند نمی رسند. ما قبلا روی صحنه بودیم، اما آنها باید افراد دیگری را به روی صحنه بیاورند. چون بعضی ها ما را قبول ندارند و طرف مقابل را قبول دارند. تا جایی که بتوانیم در کاندیداتوری سلایق مختلف شرکت کنیم تا حامیان آنها پای صندوق های رای بیایند، در اجرای سیاست های رهبری به درستی عمل کرده ایم. اما هر چقدر مردم را حذف کنیم تا مثل خودمان فکر کنند، معلوم است که بر خلاف سیاست ها کار می کنیم و فقط به نام رهبری عمل می کنیم. نتیجه کار این کارها به نام حفظ مدیریت این است که وقتی عده ای به خیابان می آیند به جای اینکه مدیر را بد و متوهم خطاب کنند، مدیریت را مورد هدف قرار می دهند. چون نمی گوید مدیر این کار را کرده، می گویند رهبر این کار را کرده است! این بخش‌ها بی‌تفاوتی خود را کنار می‌زنند و مدیریت را مقصر می‌دانند و ضد صحبت‌های مدیریتی کار را جلو می‌برد.

مشکل مدیریت است

مدیزیکیان گفت: یکنواخت سازی خلاف این سیاست است. وقتی رقابتی ندارید، مهم نیست چقدر ناقص هستید، باز هم بهترین هستید، زیرا رقابتی وجود ندارد. وقتی کسی نیست که مرا با او مقایسه کند؛ در نتیجه اگر خوابم برد، می گویند عبادت است! ما باید به مردم اجازه دهیم تا در مورد مسائل مختلف عمل کنند و یکی را انتخاب کنند که کارآمدتر، ارزان تر و منصفانه تر باشد. در غیر این صورت وضعیت فعلی باعث گران شدن گوشت، مرغ و غیره می شود و حتی کارمندان عادی هم نتوانند راحت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه اگر سوال شود می گویم مشکل مدیریتی است، گفت: اما مشکل این نیست که من را برکنار کردند و فرد کم تجربه تری را سر کار گذاشتند. من حذف خواهم شد، اما یک فرد با تجربه و بالغ باید جایگزین شود. در غیر این صورت به مردم و خون شهدا و کشور خیانت خواهند کرد. به خانواده اش اعتماد به نفس بده چرا فردی بی تجربه را استخدام کردید؟!

ما به مردان خود احترام نمی گذاریم

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان افزود: وقتی در یک دایره محدود فکر می کنید همه را نمی توانید پیدا کنید. چطور بحرین، امارات، قطر کشور خودشان را ساختند و ما چهار نفر با جمعیت 85 میلیونی پیدا نمی کنیم؟! ما به مردان خود احترام نمی گذاریم آنها افراد توانمندی را که می‌خواهند جای آنها را بگیرند، تحقیر می‌کنند. باید آن مرد را ضد نظام و رهبری بدانند که او را رها کند و جایش را بگیرد که متأسفانه در نهایت به نام رهبری انجام می دهند.