مسکن ۲۵ متری در راستای تسهیل امور ازدواج است/ آپارتمان‌های اقتصادی با پروانه هتل ساخته می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران:

خشایار باقرپور گفت: تا این لحظه برای مسکن اقتصادی نزدیک به ۱۰ هزار واحد، صف خرید ایجاد شده و بسیاری از متقاضیان شخصیت‌های حقوقی دولتی هستند که برای افراد تحت پوشش خود متقاضی این محصول هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با اشاره به اینکه طرح مسکن ۲۵ متری ارتباطی با دولت ندارد گفت:برای تدوین این طرح دو و نیم سال کار میدانی انجام شده و هیچ تقابلی با شهرداری و نهادهای دولتی نداریم.

خشایار باقرپور اظهار کرد: تا این لحظه برای مسکن اقتصادی نزدیک به ۱۰ هزار واحد، صف خرید ایجاد شده و بسیاری از متقاضیان شخصیت‌های حقوقی دولتی هستند که برای افراد تحت پوشش خود متقاضی این محصول هستند.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در مردان به ۳۰ سال رسیده است افزود:بخشی از آمارها را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم قشر جامعه جوانان که در شرف ازدواج هستند به طور ویژه‌ای آسیب می‌بینند و یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود، بحث تامین مسکن است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران اگر ما به سمت کوچک متراژ رفته‌ایم به این دلیل است که مسکن گران تمام می شود؛ زیرا هزینه ساخت بالا رفته است.

 باقرپور با اشاره به اینکه این آپارتمان‌ها با پروانه هتل ساخته می‌شود و تابع قوانین آن است. اظهار کرد:برای تولید پایلوت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد آپارتمان ساخته خواهد شد و اولین قرارداد برای ساخت مسکن اقتصادی را منعقد می‌کنیم و زمین مناسب برای ساخت ۲۰ هزار واحد تامین شده است.

وی با بیان اینکه خودمان را جدا از اهداف دولت نمی‌بینیم گفت: همه خوب بلدیم انتقاد کنیم و به چالش بکشیم اما فراموش نکنیم که هم باید راهکار ارایه دهیم و اقدامات ارزنده را هم ببینیم. ما در مسکن اقتصادی روی یک ریال تسهیلات و منابع دولتی حساب نکرده‌ایم.

 

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران توضیح داد: برخی با استناد به احادیث، مسکن کوچک را در تضاد با مبانی دینی دانستند. اتفاقا ساده‌زیستی یکی از ارکان شریعت است. از مراجع قم هم سوال کردیم و مخالفتی ندیدیم. مکاتباتی هم انجام دادیم که مطابق با فقه شرعی ما را راهنمایی کنند تا در این واحدها لحاظ کنیم.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید