مسکو امیدوار به نتایج مثبت دیدار پوتین-پاشینیان-علیف است


ساعت: 00:58
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907186

معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که نشست سه جانبه پوتین، علی اف و پاشینیان به انعقاد توافقنامه صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا ایلیم، وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که دیدار آتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان و الهام علی اف، به انعقاد توافقنامه صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک کند.

بر اساس این گزارش، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در سوچی شرکت کرد و این دیدار منجر به انعقاد یک معاهده خواهد شد. امیدواریم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان صلح برقرار شود.

این دیپلمات روس در گفتگو با خبرنگاران افزود: هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. من فکر می کنم همه آنها از جمله در نشست فردا در سوچی مورد بحث قرار خواهند گرفت. ما امیدواریم که در تعدادی از مسائل موجود، از جمله امضای معاهده صلح، پیشرفت حاصل شود.

لازم به ذکر است کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان به ترتیب روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه هفته جاری در سوچی گفتگوهای سه جانبه خواهند داشت.

در بیانیه کرملین آمده است: آنها قصد دارند بر اجرای توافقات سه جانبه بین رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در 9 نوامبر 2020، 11 ژانویه و 26 نوامبر 2021 و همچنین سایر اقدامات با هدف بهبود ثبات و امنیت تمرکز کنند. در منطقه قفقاز

کرملین در عین حال افزود که در این مذاکرات احیاء و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و حمل و نقل بین کشورها نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید