مسیر بازگشت آمریکا به بورژوا روشن است. تحریم های اعمال شده پس از خروج از برجام باید لغو شوند

187043 977 خبر خاکستری

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت جدید آمریکا برخلاف ادعای خود عمل می کند، افزود: ایالات متحده باید بداند که عضو شورای امنیت نیست و نمی تواند برای امنیت بیانیه بدهد یا از دیگر اعضای شورا درخواست کند.

سعید حاطب زاده دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود درباره تیم مذاکره کننده و حضور یا عدم حضور آمریکا گفت: از آنجایی که آمریکا عضو برجام نیست، نمی توانند در این جلسه شرکت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد تیم مذاکره کننده به سرپرستی آقای باقری و ترکیبی از نمایندگان ارگان ها و نهادهای مرتبط در رفع تحریم ها حضور داشته باشند و هیچ تغییر قانونی نداشته باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره صحت سفر احمد مسعود به ایران گفت: سفر به افغانستان عادی است و با اطلاع دوستان در نقاط و گروه های مختلف افغانستان انجام می شود و هفته گذشته سفری برای صادرات به افغانستان ارسال شد. برق.”

حاتب زاده افزود: آقای کاظمی کومی نیز مستقر شده و سفر به دو کشور همسایه در حال انجام است.

جیک سالیوان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده باید بداند که عضو شورای امنیت نیست و نمی‌تواند اظهارات یا درخواست‌هایی را به دیگر اعضای شورای امنیت نسبت دهد و بهتر است ابتدا برادری خود را ثابت کنیم.» . . نقل شده است.

وی افزود: خوشحالیم که آمریکایی‌ها دائماً اراده خود را تکرار می‌کنند، شاید به این دلیل که نمی‌خواهند فراموش کنند که تحریم‌هایی را می‌خواهند که به‌طور غیرقانونی و فراسرزمینی توسط دولت قبلی آمریکا اعمال شد و توسط آن دولت ادامه یافت و برخی نیز به آن افزوده شد. گفت. خیلی دور. اما مهم عمل است.

حاتب زاده با بیان اینکه اقداماتی که از دولت کنونی آمریکا دیده ایم متأسفانه بر خلاف جهت گیری پیام آن ها است، افزود: آمریکا مسیر روشنی برای بازگشت به برجام دارد. او باید تشخیص دهد که شرایط کنونی مقصر وضعیت فعلی است و برای بازگشت به این مسیر اشتباه باید تمامی تحریم های سرکوبگرانه و غیرقانونی اعمال شده توسط آمریکا در پی خروج از برجام را به طور موثر حذف کند و بیشتر نکته مهم این است که اطمینان حاصل شود که هیچ دولتی در ایالات متحده دوباره جهان و قوانین بین المللی را مسخره نکند و این وضعیت را تکرار نکند.

دیدگاهتان را بنویسید