مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در بازسازی مناطق زلزله زده ضروری است


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911182

معاون ساخت و بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

جودی گفت: روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی باید با اتخاذ تصمیمی صحیح و اصولی و همکاری مسئولان اجرایی با سرعت بیشتری دنبال شود و این مهم مستلزم حضور و مشارکت مردم و همکاری آنها با مسکن است. ستاد احیای بنیاد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، مجید جودی امروز در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی از عملکرد بنیاد مسکن آذربایجان غربی و روند صحیح عملیات آواربرداری قدردانی کرد. تحویل مصالح و شروع بازسازی بلوک های آسیب دیده و ابلاغ می شود. وی در خصوص نظارت و اجرای دقیق ساخت و ساز توسط ناظران دستورالعمل تعمیرات، راهنمایی و تصمیمات لازم را ارائه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در تمامی مراحل در مناطق زلزله زده ارائه کرد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده روند بهبودی در حال پیشرفت است. خوب.”

جعفر برزگر افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم خاص این منطقه، روند بازسازی، مراحل اجرایی ساخت و ساز واحدهای ساختمانی تا پایان بازه زمانی مشخص، با همکاری همه عوامل به ویژه مشارکت مردم در تلاش هستیم. ، تا مردم بتوانند در واحدهای ساخته شده و پایدار زندگی کنند

وی تاکید کرد: ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان بازسازی در کنار مردم خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ضمن تشکر از همکاری همه مسئولان کشوری و استانی و سازمان های مرتبط با ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده شهرستان هوی، برای پیشبرد اهداف این نهاد گفت: عملیات آواربرداری در مناطق شهری و روستایی زلزله هوی به پایان رسیده و کلیه مجوزهای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی نیز صادر شده است.

برزگر ادامه داد: از یک هزار و 100 واحد عمرانی شهری و روستایی، عملیات رم گذاری و فونداسیون بیش از 338 واحد مسکونی انجام شده است.
به گفته وی، در 173 بلوک مسکونی روستایی فونداسیون بتنی و در 85 بلوک روستایی اسکلت فلزی نصب شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی یادآور شد: پرداخت تسهیلات بلاعوض واحدهای تعمیراتی و عمرانی در منطقه نیز برای بیش از 365 متقاضی آغاز شده است.

جودی معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با همراهی رشتیان مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور، مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی غرب آذربایجان از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان هوی بازدید کرد.

در پایان این بازدید جلسه ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده خوی با حضور مدعوین تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات و تصمیمات لازم اتخاذ شد. تقویت و رفع موانع برای تسریع در بازیابی مناطق زلزله زده.

بامداد چهارشنبه 22 اسفند زلزله ای به بزرگی 5.6 ریشتر در مقیاس داخلی لرزه ای شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

در ارزیابی اولیه واحدهای مسکونی در شعاع 20 کیلومتری کانون اصلی زلزله در شهر هوی، از ساعات اولیه وقوع زلزله به مدت یک هفته، 67 تیم ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در غرب آذربایجان با حضور در 54 روستا و 2 روستای خوی و دیزج دیز، پنج هزار واحد مسکونی را تخمین زدند که از این تعداد 1100 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و بیش از 4000 واحد بین 20 تا 50 درصد خسارت دیده است.

روند بازسازی مناطق مسکونی این شهرستان به ویژه 12 روستای کانون زلزله به سرعت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری و حمایت سایر نهادها آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید