مشاوران رئیس بازی های تبلیغاتی روز جدید

بازی تبلیغاتی Boss Advisers

روز جدید ساختار دولت به گفته بسیاری از کارشناسان بسیار بزرگ است. بر اساس بررسی های انجام شده، تعداد سربازان شاغل در دولت و وزارتخانه های مختلف بیش از نیاز است. این مازاد هم کارایی بوروکراسی اداری دولت را کاهش داده و هم از هزینه های بالای دولت کاسته است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که کشوری با کسری بودجه مواجه باشد. اکنون که دولت می گوید توان پرداخت حقوق همه کارمندان را ندارد و گاه در پرداخت حقوق ماهانه آنها با مشکلات جدی مواجه است، بسیاری از دولت می خواهند ساختار خود را کوچک کرده و از دست دادن هزینه های عمومی جلوگیری کند. در هر دولتی اما این ساختار نه تنها کوچک نمی شود، بلکه بر اساس منافع گروه خاصی گسترش می یابد.

اکنون در شرایطی که کارشناسان و عموم مردم دولت را به توجه بیشتر به بودجه عمومی فرا می‌خوانند، رئیس‌جمهور به جای تصمیم‌گیری برای کوچک‌تر کردن و پویایی ساختار دولت، گام دیگری برای قطورتر کردن این ساختار برداشته است. . او تصمیم گرفت یک دستیار جدید به مقر کشیش خود اضافه کند و به همه استان ها دستور داد که یک پست جدید تعیین کنند. این تصمیم رئیس چندان دور از رفتار قبلی او نیست. رئیسی یک دستیار را به بسته دمکراتیک سازی دولت اضافه کرد. اگر نگاهی به پیشینه رفتار سیاسی او بیندازیم متوجه می شویم که هدف اصلی از این اقدام چه می تواند باشد. در ماه های اخیر در راس دولت، سفر به استان اولین و شاید متمرکزترین کار او بود. بسیاری می گویند رفتار او ادامه رفتار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق است. رفتارهایی که صرفاً به تبلیغ و کمتر معطوف به حل مشکل و برنامه ریزی برای کشور می پردازد. البته رئیس قوه قضائیه در زمان حضور در قوه قضائیه نیز همین رفتار را داشت و به عنوان رئیس قوه قضاییه مدام به روستاها سفر می کرد و از طریق رسانه ها اعلام می کرد که یک رئیس قوه قضاییه بوده که قصد دارد مشکلات مردم را حل کند. چالش ها و مسائل.

تلاش‌های تبلیغاتی او برای جلب حمایت مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی تاکنون ناموفق بوده است. به طوری که حتی برخی اصولگرایان سال گذشته به او هشدار دادند که سفر به روستا می تواند خوب باشد، اما نه همه آن، و حتی می تواند تأثیر معکوس در تبلیغات ریاست جمهوری داشته باشد. با این حال رئیسی نه تنها سفرهای متعدد استانی را قطع نکرد، بلکه تبلیغات خود را نیز گسترش داد.

او اکنون این فرد را «دستیار رئیس جمهور در دموکراتیزه کردن دولت» خوانده است. سیدابراهیم رئیسی در حکم انتصاب دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت خاطرنشان می کند: «در اداره کشور» با حمایت مردم «و» سازوکارها، اثربخشی دولت را در حل مشکلات کشور توسعه دهید. در پیشبرد اهداف «دولت مردمی» در چارچوب قوانین و مقررات کوشا باشند.

سرپرست این پست سید احمد عبودیان است. وی پیش از این مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مسائل جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی و همچنین مدیرعاملی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص) بود. نگاهی به فعالیت ها و صحبت های گذشته عبودیان نشان می دهد که او از حامیان احمدی نژاد و آیت الله مصباح یزدی است. اکنون رئیس جمهور تصمیم گرفته است که دولت خود را تنها با حمایت یک جناح سیاسی در کشور به مردم واگذار کند.

رئیس جمهور در فرمانی برای بردگان وظیفه جدیدی را برای کل دولت در سراسر کشور تعیین کرد. وی گفت: همه مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی موظف به همکاری برای برآوردن مهمترین انتظارات اینجانب هستند که در پیوست ابلاغ شده است. وی همچنین به فرمانداران سراسر کشور دستور داد تا با هماهنگی نمازگزاران برای خود دستیار مردمی تعیین کنند. رئیسی می نویسد: به منظور ایجاد شبکه «حامیان دولت مردمی» برای کمک به برآورده شدن انتظارات فوق در سطح شهرستان، تمامی فرمانداران موظفند با موافقت کامل جنابعالی، یک یاور مردمی را معرفی و منصوب کنند.

اکنون که کشور با کمبود منابع مالی مواجه است، کل دستگاه اداری دولت موظف است پست جدیدی را برای تبلیغات دولتی تعیین کند. تبلیغاتی که به طور اجتناب ناپذیر هزینه هایی را به مخارج فعلی دولت اضافه می کند. با این حال دولت هنوز تصمیمی برای افزایش حقوق بازنشستگان نگرفته است و کارشناسان دلیل این تاخیر را کمبود بودجه دولتی می دانند.

انتظارات اصلی رئیس

رئیسی در بخشی دیگر از انتصاب عبودیتیان به عنوان رئیس جمهور به تشریح انتظارات اصلی خود پرداخت و نوشت: محلی و ملی ۲- ۲- سازماندهی و حمایت از تعاملات نخبگان مردمی و تصمیم گیران دولتی در سطوح مختلف برای کمک به هر چه بیشتر دولت. موثر و حل مشکلات کشور از طریق حلقه های میانی 3- “گفتمان سازی” ارزش ها، اصول و شعارهای دولت و نظام اسلامی در بین مردم با تکیه بر ظرفیت مردم 4- زمینه سازی و پیگیری اجرای نظارت و الزام مردم «عملکرد و سلامت کارکنان در سراسر کشور بر اساس شاخص‌های گفتمان حکومت اسلامی». آگاه ساختن مردم، اقناع و رفع شبهات، تکریم و جلب رضایت مردم 6- «تسهیل و ممانعت از فعالیت نهادهای مردمی» دانشجویان، هیئت ها، مساجد و تشکل های مردم نهاد در حل مشکلات کشور با تأکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی از طریق حلقه های میانی 7- «توانمندسازی، انسجام و هم افزایی نیروهای مومن انقلابی». “در سراسر کشور برای همکاری با دولت سود گرایی، جستجوی قدرت و جاه طلبی”

یک نگاه به این انتظارات یادآور لحظات قابل توجهی است. از جمله بند سوم که «گفتمان سازی» ارزش ها، اصول و شعارهای حکومت و نظام اسلامی را با تکیه بر ظرفیت مردم در بین مردم معرفی می کند. با توجه به وجود نهادهای مختلف در راستای ارتقای ارزش های نظام، این سوال مطرح می شود که آیا در چنین شرایط اقتصادی لازم است که دولت برای این موضوع پست جدیدی تعیین کند؟ این فصل همچنین در بند پنج درباره نمازگزاران نوشته است: «پرورش و ارتقای روحیه مردمی در حکومت» در ابعاد مختلف از جمله تعامل با مردم، حضور در میان مردم، شنیدن سخنان مردم، آگاه‌سازی مردم، ترغیب و رفع شبهات مردم، تکریم و رضایت افراد این بخش نیز کاملاً با موضوع فعالیت های روابط عمومی همپوشانی دارند. هر سازمان دارای یک بخش روابط عمومی جداگانه است که مسئولیت این امر را بر عهده دارد. علاوه بر این، مدیران کل، وزرا و حتی مدیران اغلب مشاورانی را استخدام می کنند. در نتیجه، اجبار مدیران برای افزودن چنین پست هایی به نظر می رسد که منجر به کار موازی شود. البته این به موازات کار گروهی از مردم تهران است که وابستگی سیاسی به جریان خاصی دارند. برخی معتقدند که این تنها به منظور راه اندازی شبکه های تبلیغاتی سیاسی است، به ویژه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایجاد شبکه های مرتبط با دولت برای نزدیکان به دولت برای جلب همه کرسی های مجلس اهمیت دوچندان دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید