مشروطه در میدان می لرزد/ آب روستاهای دنا تامین مالی می شود

ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789187

کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه گفت:

همزمان با سراسر کشور نماز عبادت سیاسی جمعه این هفته در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، امام جمعه یاسوج در اولین خطبه نماز جمعه این شهر نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام به همه ما هشدار دادند که مراقب خود باشیم. اعضا و جوارح برای جلوگیری از گناه.چون اعضا و جوارح انسان زیر سوال می رود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه اعضا و جوارح بر انسان حق دارند، گفت: چون اعضای خانواده و همسایگان ما بر ما حق دارند، اعضا و جوارح ما هم بالای سر ما هستند و ما در برابر آنها مسئولیم و در روز قیامت نیز بر عهده ماست. قضاوت، اعمال ما گواه خواهد بود و آنان شهادت خواهند داد.

وی با بیان اینکه در رساله امام سجاد(ع) حق اعضا و جوارح بیان شده و حق نفس استفاده از آن در راه عبادت است، گفت: انسان ناسپاس به جای اطاعت از فرمان خداوند، از اوامر پیروی می کند. از شیطان .

نماینده ولی فقیه با اشاره به مال خدا و اینکه همه اموال از آن خداست چرا که انسان از آن خداست، ادامه داد: حق زبان دوری از الفاظ زشت و توهین آمیز است و زبان بیانگر معنویت و اخلاق، زبان است. وزن دارد، ولى اگر مواظب او نباشد، ناآرامى و گناهان بزرگى به بار مى آورد.

وی در خصوص نقش تربیت خوب و اثربخشی آن در گفتار و زبان گفت: گوش یکی از درهای ورودی قلب و روح انسان است و باید مراقب واردات باشیم و اگر از اعضا و مفاصل در راه گناه را شهادت خواهیم داد.


آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: انسان در سایه تقوا و پرهیز قدرت، ثروت، آرامش می یابد.

نماینده ولی فقیه اطاعت از خداوند را موجب سعادت و سعادت دانست و گفت: امروز جمعه 12 آذر 58 قانون اساسی ایران در تشریح وظایف قوا به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید. تایید شده بر اساس ارزش ها و مبانی دینی.

وی بابیان اینکه قانون اساسی مبتنی بر ارزش های الهی و اخلاقی است، اجتماعی، رفاه و عدالت اجتماعی محتوای آن است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون دین، عقل و نخبگان است اما این قانون از اجرا عقب است. او

وی به شانزدهمین خطر و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: دانش آموز سرمایه انسانی و فرهنگی جامعه است. این سرمایه ساخت جامعه و تحول و تعالی جامعه را به چالش می کشد. طلاب در دوران سازندگی در گذشته و در عرصه جهاد حضور دارند، لذا طلاب امروزی باید در مکتب تشیع تربیت و تربیت شوند، زیرا مستضعفان، آزادگان و پابرهنگان جهان انتظار انقلاب اسلامی را دارند.

وی با بیان اینکه درهای حرم امامین عسکریین(ع) که به امانت مردم استان است باید ظرف یک سال ساخته شود و افتخار دارد که استان در این راه کمک کند زیرا دنیا و آخرت را نجات می دهد. .

وی با اشاره به خطر هفتم و روز ناوگان ارتش و اینکه با قدرت در دریاها حرکت می کنند و اقتدار ایران را نشان می دهند، گفت: امروز یکی از نیروهای نظام اسلامی ناوگان ارتش است و آنها یک مایه افتخار کشور است.»

بخش پاتاوا

امام جمعه پاتاوه در نماز جمعه این شهرستان با دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی به موضوع، تقوا و ضرر زندگی اشاره کرد و با اشاره به سخنان من سجاد(ع) گفت: عزت و عزت حاصل شده در سایه تقوا در آیه 21 سوره روم یکی از نشانه های خداوند است که همسرانی را برای شما آفرید تا در میان شما صلح و صفا و رحمت بیابید، این نشانه ای است برای اهل تفکر.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه یکی از زیبایی های پسندیده دنیا امکان ازدواج با موجودات خاصی از موجودات اشرفی یعنی انسان است و باعث بقای نسل و عامل صلح زن و مرد می شود. وی بیان کرد: یکی از آسیب های زندگی زناشویی بی احترامی به یکدیگر است، احترام به انسان به معنای حفظ فضا و موقعیت شخصی اوست که از این طریق آرامش مطلوب حاصل می شود.

امام جمعه پاتاوه افزود: در روستای سادات محمودی و روستاهای بانستان، دهشیه، گدون، گریوه مشکلات و کمبود آب شرب وجود دارد و این مشکلات با مدیرکل آب و فاضلاب استان در میان گذاشته شد. در این راستا هشت میلیارد تن ردیف بودجه به این بخش مشکل آب شرب از سوی برخی روستاهای این منطقه و بخش سادات بیان شد.

حجت الاسلام سیادت خطیب دوم نماز جمعه شهرستان و بخشداری پاتاوه با تبریک و گرامیداشت دوازدهمین خطر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: خیر قانون برای روشنگری کل جامعه است و باید رعایت شود.

وی در پایان خطبه سیاسی پاتاوه با گرامیداشت 16 هازارد، سالروز کشتار دانشجویان معترض، به حضور معاون وقت رئیس جمهور وقت آمریکا به دلیل توطئه و دخالت در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: از نظر علمی نظارت کنید. با پیشرفتی که تاکنون داشته است، بیشتر مشکلات اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی حل خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دشمن توقف حرکت علمی در کشور است و همه معلمان، دانش آموزان باید با جهاد علمی با دشمن مقابله کنند.

وی مبارزات ضد آمریکایی دانشجویان مسلمان در تاریخ معاصر را مهمترین بعد مبارزات ملت ایران در دوران نهضت اسلامی دانست و گفت: لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 از خدمات دانشجویان در ادوار مختلف است. انقلاب اسلامی

چرا M:

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 از نهم آذرماه آغاز شد و نکات مثبتی بر مبنای دیپلماسی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت روز به چشم می خورد. منتهی به مذاکرات

امام جمعه چرام افزود: رئیس جمهور و البته اعضای هیئت دولت در دوره مذاکره نه تنها به صورت مستمر بلکه به صورت موردی حل مشکلات کشور را با توافق با غربی ها مرتبط نکردند.

وی ادامه داد: زمان مذاکرات به درخواست ایران و البته به احتمال زیاد هوشمندانه ۲۹ نوامبر در تاریخ میلادی و هشتم هازارد در تاریخ شمسی توافق شد. هازارد هشتم سالروز ترور شهید مجید شهریاری در پروژه مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. کسی که ایران را در تولید این سوخت در شرایط تحریم علیه ایران برای دسترسی به اورانیوم غنی شده 20 درصد خودکفا کرد. افشار ادامه داد: انتخاب این تاریخ، سالروز ترور دانشمند برجسته هسته ای ایران، پیام های روشن، مهم و روشنی برای طرف های مذاکره دارد. به طور خلاصه تحریم، ترور و … نمی تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت های دنیا به سایر کشورها به سمت دو مقوله مهم امنیت و منافع ملی است، گفت: اگر هر یک از این دو به پیروزی منجر شود و به توافق بین المللی منتهی شود، می تواند اجرای معاهده را تضمین کند. افزایش دادن.

تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم باید با رویکرد مطالبه گرانه به غرب و تاکید بر رفع تمامی تحریم ها و اخذ تضمین های عینی و راستی آزمایی رفع تحریم ها توسط جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از مذاکره برای گفتگوهای جداگانه، پشت میز مذاکره بایستد. به صراحت هشدار می دهند

امام جمعه چرام گفت: وسعت قوه قضائیه، معرفی بسیاری از پرونده ها و صحت دادرسی در شهرستان چرام باعث شده در برخی پرونده ها تشکیل پرونده به تاخیر بیفتد و به همین دلیل عده ای شاکی هستند.

وی افزود: روز یکشنبه هفته جاری با رئیس کل دادگستری جلسه ای داشتم و مسائلی را مطرح و قول مساعدت به قاضی و دادگستری چرام را در ماه آینده دادم.

افشار ادامه داد: از برادر عزیزم دکتر نگین تاجی کمال تشکر می کنم و امیدوارم مردم استان چرام از سرعت و دقت در قضاوت های خود خرسند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید