مقاومت شهید جلایی در سوسنگرد شبیه مقاومت تبریز در مشروطه بود/ در اقتصاد نیازمند قیام هستیم.


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816064

محسن رضایی در مراسم تشییع پیکر شهدای بدر و شهید علی جلایی در تبریز گفت: امیدوارم این روحیه پاسداری از انقلاب و ارزش های اسلامی در کشور ما تداوم داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، محسن رضایی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای بدر و شهید علی جلایی در تبریز گفت: امیدوارم این روحیه پاسداری از انقلاب و ارزش های اسلامی در کشور ما تداوم داشته باشد و یاد و خاطره شهدای آذربایجان را قدردانی کنیم. قهرمانان بزرگی که به ایران اعتبار و اقتدار بخشیدند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهید علی جلایی را که یک قهرمان گمنام بود و در دفاع از نقدی ها نقش اساسی داشت قدردانی می کنیم اما کمتر از این نقش صحبت می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به جان باختگان همسر شهید جلایی گفت: همسر شهید جلایی همسری بسیار وفادار بود که با رشادت فرزندان این شهید را تربیت کرد.

وی ادامه داد: در زندگی شهید جلایی، شهادت هیجان انگیز است، گویی لحظه شماری از شهادت و عشق عجیب در رفتار، گفتار و زندگی آنها شهادت بود، در حالی که فطرت انسان از مرگ فرار می کند، اما این شهدا به استقبال شهادت می روند.

رضایی با بیان اینکه کلمه شهادت برای ما ایرانی ها بسیار آشناست، گفت: ما با کربلا و معانی آن بزرگ شدیم اما این موضوع در کشور ما کم کم کمرنگ شده است اما در دفاع مقدس با حضور شهدایی چون باکری، جلایی. ، یاغچیان، شفیع زاده و شهادت شهید باکری معنایی تازه یافت.

وی ادامه داد: فرماندهان ما عاشق زندگی و خانواده بودند اما عاشق شهادت هم بودند. زیرا از امامشان در کربلا شنیدند که مرگی جز سعادت نمی بینم و مرگ در این شرایط مرا به آرزوی خود نزدیک می کند و زندگی با مستکبران شرم آور است.

فرمانده سپاه پاسداران در سال های دفاع مقدس گفت: شهدای ما شهادت را جزئی از زندگی می دانستند و اوج زندگی خود را نیز شهادت می دانستند و به همین دلیل شهدا شروع به زندگی مشترک و فرزندآوری کردند.

وی ادامه داد: هیچ ملتی مبتنی بر شهادت و شکست نیست چرا که مردم ما چهل سال است که با تحریم ها و مشکلات مبارزه می کنند.

رضایی با بیان اینکه جنگ در کشور ما با کشورهای دیگر متفاوت است، گفت: برخلاف کشورهایی که شهادت معنایی ندارد و برای جلوگیری از اعزام فرزندانشان به جنگ راهپیمایی می کنند، اینجا مادران خودشان فرزندانشان را به جنگ فرستادند.

وی ادامه داد: این موضوع این اختیار را به ما داده است که در صورت کشته شدن دو پاسدار ما انواع موشک ها برای آنها ارسال می شود.

رضایی گفت: بسیاری از کشورهایی که زندگی خود را به نیروها پیوند داده اند، شکست خورده اند، همانطور که آمریکا تنها در زبان از اوکراین حمایت کرده است.

وی ادامه داد: نقش شهید جلایی در سوسنگرد را با مقاومت مردم تبریز در قانون اساسی مقایسه می کنم، زیرا در شهرهای دیگر مشروطه شکست خورد، اما در تبریز مردم هفته ها مقاومت کردند و از کمبود نان و غذا رنج بردند اما نشد. افزایش مقاومت

رضایی با اشاره به مقاومت سوسنگرد گفت: در سوسنگرد هم چنین اتفاقی افتاد و این بار قهرمان نه ستارخان بلکه شهید علی جلایی است، عراق به کشور حمله کرد و چند شهر سقوط کرد و سوسنگرد محاصره شد.

وی ادامه داد: در شهرستان تنها 150 نفر به فرماندهی شهید جلایی باقی مانده اند و جنگ همچنان ادامه دارد، فردی که فرماندهی این گروه ها و مشوق مقاومت است یکی از فرماندهان تبریز به نام علی جلایی است.

روزهایی که مهمات تمام می شد تصمیم عجیبی گرفت و وقتی متوجه شد که در خانه های سازمانی مهمات است با علم به اینکه عراقی ها آنجا هستند، گفت:
ناجا رفت و مهمات را آورد.

وی ادامه داد: بسیاری از فرماندهان از جمله حاج قاسم سلیمانی تحت تعلیم شهید جلایی بودند و حتی پس از جنگ افغانستان نیز به آموزش نیروهای خود پرداخت و نقش مهمی در شکست شوروی داشت.

رضایی گفت: ما نباید از زیر پا گذاشتن ارزش های شهادت هراس داشته باشیم زیرا اگر روحیه شهادت طلبی و ایثار در اقتصاد ما وجود داشت با وجود همه تحریم ها چنین مشکلاتی به وجود نمی آمد.

وی ادامه داد: چرا سرمایه گذاری در آذربایجان باید منفی باشد؟ ما باید ده ها میلیارد در آذربایجان سرمایه گذاری کنیم، همچنین مخالف تحریم هستیم، زیرا این یک جنگ اقتصادی است که همه خانه ها را در بر می گیرد، اما ایران می توانست در چنین شرایطی بهترین اقتصاد را بسازد، اما همه این مشکلات ناشی از تضعیف نظام است. روحیه شهادت طلبی در کشور

وی گفت: با این حال کارآفرینان ما خسته نیستند. به همین دلیل است که هم به دیپلماسی و هم به حوزه اهمیت می دهیم».

وی با بیان اینکه ما بعد از 300 سال در جنگ در دفاع مقدس پیروز شدیم، گفت: این اقتدار و اعتماد درونی جوانان و فرماندهان ماست.

رضایی ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که این اقتدار و خودباوری را از بین ببرد، زیرا می گویند اگر این قدرت شکسته شود جمهوری اسلامی تضعیف می شود. اربابان آنها از بیرون ما را تحریم کرده اند و می خواهند ما را در درون قدرت خود نابود کنند.

وی با اشاره به نقش رهبری و ملت در کشور خاطرنشان کرد: ما در کشوری هستیم که رهبرش شهادت را دوست دارد و مردمش شهادت را دوست دارند و من حسین (ع) را دارم.

رضایی با بیان اینکه امروز باید قیام اقتصادی داشته باشیم، گفت: در این قیام مردم و دولت باید در کنار هم باشند و کنار ایستادن مردم در اقتصاد مشکلی را حل نمی کند. ما باید مردم را وارد اقتصاد کنیم و مردم باید خودشان وارد اقتصاد شوند، اما این باید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید در اقتصاد و کشور ما اصلاحات اساسی انجام شود و دیگر مشکلات ما با مشکلات روزمره حل نمی شود، بلکه در عین حال مشکلات اقتصادی باید با مشکلات روزمره انجام شود و به همین دلیل به شما کارآفرینان، سرمایه گذاران نیازمندیم. و جوانان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید