مشهد با دمای 20 درجه زیر صفر سردترین شهر کشور است

ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922497

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد شب گذشته با دمای 20 درجه زیر صفر سردترین شب را در بین مراکز استان های کشور سپری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی اتمری روز جمعه گفت: این در حالی است که بیشینه دمای مشهد دیروز (پنجشنبه) نیز در گرمترین ساعات 10 درجه زیر صفر ثبت شد.

وی گفت: شهرستان های باخرز و فریمان خراسان رضوی روز پنجشنبه با 25 درجه زیر صفر جزو پنج شهرستان سردسیر کشور بودند و گرم ترین شهرستان استان با سه درجه بالای صفر به داورسن تعلق گرفت.

اتمری با اشاره به اینکه سرمای امسال در 25 سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: استان خراسان رضوی از سال 76 تاکنون چنین سرمایی را تجربه نکرده است و بر اساس پیش بینی ها فعالیت این سامانه در استان ضعیف شده است و این احتمال وجود دارد که در سال های آینده این سرما را تجربه کنیم. چند سال دیگر چنین سرمایی را نخواهیم دید.

کارشناس مرکز پیش بینی هوای خراسان رضوی گفت: از امروز شاهد جوی پایدار در استان خواهیم بود و پیش بینی می شود آسمان در اکثر نقاط استان صاف باشد اما آلاینده های هوا در کلانشهر مشهد رو به افزایش است.

وی افزود: بر این اساس افزایش دما از امروز جمعه در خراسان رضوی آغاز می شود که تا اواسط هفته ادامه دارد.

عطامری گفت: دمای هوای مشهد با چهار درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 6 درجه زیر صفر در گرم ترین ساعات و تا 15 درجه زیر صفر در سردترین ساعات پنج درجه نسبت به روز دیگر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد در خراسان رضوی در سبزوار با سرعت 43 کیلومتر بر ساعت در 24 ساعت ثبت شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید