مشکلات جمعیتی ربطی به اقتصاد ندارد


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881834

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بر اساس مطالعات و آمارهای موجود خانواده هایی که مشکلات اقتصادی کمتری دارند جمعیت کمتری دارند که نشان می دهد بحث رشد جمعیت ارتباط چندانی با مشکلات اقتصادی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در دیدار با آیت الله ناصری امام جمعه یزد با بیان اینکه طرح «ایران جوان بمان» متناسب با رشد جمعیت در تمامی استان های کشور توسط سپاه و بسیج ابلاغ و اجرا شد. در مرحله اول هدف این طرح بسیجیان و پاسداران هستند اما سایر افراد جامعه نیز در صورت تمایل می توانند از خدمات این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول این طرح باید با آموزش و ارائه برخی امکانات و خدمات ارزان، افراد مجرد را به ازدواج تشویق کند، ازدواج دسته جمعی در قالب دانشجویی و حتی محله ای انجام شود مرحله اول این ازدواج های دسته جمعی در قالب پیشنهادی این طرح در دهه کرامت در مشهد صورت گرفت و حتی در قالب این طرح با ایجاد کلینیک هایی تحت عنوان «نفس» برای ارائه خدمات رایگان به خانواده های دارای مشکل ناباروری پیش بینی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: طبق آمار و بررسی ها خانواده هایی که مشکلات اقتصادی کمتری دارند جمعیت کمتری دارند که نشان می دهد مشکل جمعیت ارتباط چندانی با مشکل اقتصادی ندارد.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این باره اظهار داشت: به نظر می رسد مهم ترین مشکل در حوزه جمعیتی، فرهنگی است و در این راستا سازمان ها و گروه های مختلف باید وارد میدان شوند و موجی را ایجاد کنند. بسیاری از افکار نادرست در این زمینه در بین جوانان ما ایجاد شده است.

شایان ذکر است: سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور صبح امروز برای شرکت در یادواره شهدای روستای بنیز شهرستان بهاباد به استان یزد سفر کرد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید