مشکلات اجتماعی نیازمند توجه همه جانبه و عاجل است/ پیشرفت کشور در گرو حضور جمعیتی جوان و پویا است


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912542

وزیر کشور گفت: معضلات اجتماعی نیازمند رسیدگی همه جانبه و عاجل است و اگر مشکلات اجتماعی مانند بحث جمعیت جوانان به موقع پیگیری نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در جلسه کارگروه جوانان جمعیت که با رونمایی از زیرساخت های آموزشی راه نجات همراه بود افزود: باید به تحکیم بنیان خانواده در کشور توجه جدی داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحکیم خانواده آثار مهمی در حوزه همبستگی، هویت جمعی و ملی دارد، تصریح کرد: نظام خانواده همواره چتر حمایتی مناسبی برای افراد بوده و به همین دلیل تضعیف خانواده و ارزش های اصلی آن باعث افزایش آسیب های اجتماعی در کشور می شود

وزیر کشور جوان بودن جمعیت را موضوع مهم آینده کشور ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت کشور در گرو حضور جمعیتی جوان و پویا است.

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئله جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تلاش برای افزایش نسل و جوانان را مدنظر قرار دادند. نیروی کار کشور و حمایت از خانواده به عنوان یکی از ضروری ترین وظایف مسئولین و آحاد مردم آن را سیاستی حیاتی برای آینده بلندمدت کشور عزیزمان اعلام کردند.

وزیر کشور ترکیب جمعیت جوان را یکی از مولفه های مهم توان ملی و نشان از رشد و پویایی جامعه ارزیابی کرد و گفت: شورای اسلامی با تصویب قانون گام بلندی در این زمینه برداشته است. جوانان جامعه و نهادها و نهادها باید برای اجرای این قانون دغدغه و حساسیت داشته باشند.

وزیر کشور افزود: معضلات اجتماعی نیاز به رسیدگی همه جانبه و عاجل دارد و اگر مشکلات اجتماعی مانند بحث جوانی جمعیت به موقع پیگیری نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور داخله به عنوان یک نهاد حاکمیتی با تمرکز بر ولسوالی های سراسر کشور، قانون جوانان را در بین مردم کشور به طور جدی رصد می کند.

بررسی تدوین برنامه هفتم توسعه کشور از دیگر موارد در دستور کار این جلسه بود که وحیدی گفت: سیاست های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توام با عدالت به دستگاه ها و ارگان های ذیربط ابلاغ شد. از رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما موظف به رعایت سیاست های ابلاغی هستیم.» معظم له در تدوین هر چه بیشتر برنامه هفتم توسعه کشور بکوشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان یک نهاد نظارتی و مدیریتی نقش موثری در تدوین و اجرای طرح های توسعه کلان دارد و به همین دلیل تدوین و اجرای برنامه توسعه ضروری است. مطابق با اصل سازماندهی سرزمینی.

وحیدی همچنین تشکیل کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه وزارت کشور با محوریت معاونت هماهنگی این وزارتخانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است تمامی معاونت ها و مراکز در تدوین برنامه هفتم کمک کنند. توسعه کشور در ارتباط و تعامل نزدیک».

وی در پایان به موضوع تقویت تعامل با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: مرزبانان متولی اصلی این کار هستند و باید در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید