مشکل تامین آب در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و…

مشکل تامین آب در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و…

روز جدید : در شرایطی که کشور با بحران آب و مشکل تامین آب در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و… مواجه است، وزارت نیرو در نظر دارد با طرح هایی برای تشویق و تنبیه مشترکان، این وضعیت را کنترل کند.

وزیر نیرو در این خصوص گفت: وزارت نیرو برای صنعت آب مدلی مشابه مدل صنعت برق تعریف کرده است که در صنعت برق مشترکانی که صرفه جویی کنند پنج برابر قیمت برق خود دریافت می کنند. پرداخت در سطح پایین تر از مدل

علی اکبر محرابیان ادامه داد: تقریبا هر مترمکعب آب به طور متوسط ​​600 تومان و پنج برابر آن 3000 تومان قیمت دارد. یعنی هر مشترکی که در یک مترمکعب آب صرفه جویی کند 3000 تومان پاداش دریافت می کند و در صورت اندک بودن پس انداز حساب مشترکان رایگان و در صورت صرفه جویی بیشتر به حساب آنها واریز می شود.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که آیا مشترکین با حساب رایگان داشتیم یا خیر؟ وی گفت: این روش برای اولین بار در صنعت آب مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت رعایت الگوی مصرف، قبض مشتری رایگان می شود.

با قلدرها برخورد خواهیم کرد

وی درباره مطالبه مردم از سوء مصرف کنندگان و مصرف کنندگان سنگین نیز افزود: به عنوان مثال کسانی که به شدت خیابان ها، کوچه ها، خودروها، استخرها یا فضای سبز را با آب تصفیه شده شستشو می دهند که کیفیت آن تقریباً با آب معدنی برابری می کند، مردم را وادار می کنند البته تعداد این افراد نسبت به مشترکین بسیار کم است اما این مصرف اضافی دیگران را آزار می دهد و از عدالت و صحت به دور است. به گفته وزیر نیرو، شرایط فصلی کنونی به گونه ای است که در بیشتر نقاط کشور برداشت نمی شود و مصرف آب در کشاورزی نداریم.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که برای مشترکی که پس از قطع اولیه، طرح مصرف را رعایت نمی کند، برنامه دارید و برخورد وزارت نیرو با این افراد چقدر شدید است؟ وی افزود: ما به همکاری مردم اطمینان داریم و تابستان امسال نمونه آن را دیدیم. از طرفی اگر فردی اطلاعی نداشته باشد و ضرورت داشته باشد، توجیه لازم صورت می گیرد و در صورت لزوم متعهد می شویم که در صورت عدم رعایت مجدد الگوی مصرف، در سطوح بالاتر اقدامات لازم انجام شود. مرحله.

مشکل تامین آب در بسیاری از شهرهای بزرگ

محرابیان با بیان اینکه در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و بسیاری از شهرهای بزرگ با مشکل تامین آب مواجه هستیم، گفت: با رهبری، همکاری مردم با این مدل، پاداش صرفه جویی و با برنامه قطعی موقت برای مشترکینی که انجام می دهند. سوء استفاده نکنیم، امیدوارم هزینه ها تعدیل شود.» و با توجه به شرایط روز بتوانیم آب را به صورت بهینه به مردم برسانیم تا نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.

برخلاف طرح پاداش مشترکین، همچنین بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه، بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین لزوم حفاظت از منابع آبی که در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر به‌دلیل محدود شده‌اند، الزام قانونی وجود دارد. خشکسالی مداوم، مصرف آب مشترکین در ساعات خاصی از روز متوقف می شود. این عمل تا زمانی ادامه خواهد داشت که رفتار و مصرف خود را بر اساس الگو تنظیم کنند.

بستن آب به روی قلدرها در دستور کار است

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران در این خصوص به ایسنا گفت: از اواسط مهرماه امسال با نظارت بر میزان مصرف آب، طرح قطع موقت آب مشترکان تهرانی که سوء استفاده می کنند در جریان بود. در دستور کار قرار گرفته و تاکنون آب برخی از این مشترکین در طول روز قطع شده است.» و اجرای این برنامه تا تغییر رفتار مصرف آب این دسته از مشترکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات متعددی برای تامین آب پایدار تهران انجام شده و در حال اجراست، گفت: برای عبور از شرایط فعلی نیازمند همکاری مشترکان هستیم و این طرح در آن راستا تدوین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید