مشکل روغن خوراکی بوشهر تا دو روز دیگر حل می شود / توزیع برنج، شکر و میوه با نرخ مصوب طی روزهای آینده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاس؛ بازار بوشهر مدتی است که با کمبود مواجه شده و به همین دلیل قیمت این محصول در حال کاهش است.

یکی از ابزارهای تولید قدرت و استقلال برای هر کشوری استقلال غذایی است و کشوری که وابسته به غذاست ممکن است مشکلاتی داشته باشد که استقلال آن کشور را تهدید کند.

نفت از جمله کالاهایی است که هر از چند گاهی نبود آن در بازار باعث تشنج و افزایش قیمت این کالای پرمصرف می شود.

کمبود نفت در دولت قبل با وجود توزیع ارز

در دولت قبل، یکی از دلایل کمبود نفت کشور در دوره های گذشته، کمبود مواد اولیه وارداتی برای تولید نفت بود که با وجود آزادسازی ارز لازم و حتی ورود کشتی های حامل نفت خام به ساحل برای بارگیری و عدم برنامه ریزی طبیعی به نظر می رسید.

مشکل دیگری که باعث کمبود نفت شد این بود که در شرایطی که مردم با این کمبود مواجه بودند، برخی از سودها برای کسب سود بیشتر از گلوی مردم پایین رفت و مقادیر زیادی نفت انباشته شد.

6882 1401 خبر خاکستری

گنجینه‌های زیادی برای نگهداری روغن‌های خوراکی کشف شده است و احتمالاً گنجینه‌هایی وجود داشته که با وجود انباشته شدن روغن‌های کاخ، سود هنگفتی به همراه داشته است.

یک هفته است که مجدداً نفت و عرضه آن در فروشگاه ها مختل شده است و به گفته کارکنان از امروز با توزیع روغن در فروشگاه ها این کمبود برطرف می شود.

مدیریت راهبردی کشاورزی به جای تولید برخی محصولات غیر ضروری باید به ترویج محصولاتی مانند دانه های روغنی بپردازد که مشکل کشور را در این زمینه حل می کند.

تلاش دولت برای حل مشکل نفت

احمد جهانگیرلو معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به سپاس گفت: مشکل کمبود نفت در سراسر کشور ناشی از کاهش ظرفیت تولید است. دولت برای رسیدگی به این موضوع تلاش جدی کرده است.»

91466775291 271 خبر خاکستری

جهانگیرلو گفت: امروز 50 تن نفت وارد استان بوشهر شده است که توسط همکاران ما در جهاد کشاورزی توزیع می شود و در روزهای آینده با توجه به این اقدام دیگر مشکلی برای تامین نفت در این استان و کشور نخواهیم داشت. .

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سهم استان بوشهر در توزیع روغن خوراکی 2000 تن است که انشاالله در روزهای آینده در بازار توزیع خواهد شد.

طرح شکایت از دو تولیدکننده نفت که به تعهدات خود عمل نکرده اند

وی افزود: یکی دو شرکت در بحث عرضه نفت تاخیر کرده اند و در صورت عدم پاسخگویی در روزهای آینده از آنها شکایت کرده و به مراجع قضایی مربوطه ارائه خواهیم کرد.
جهانگیر لو گفت: در شب عید سعید فطر مشکلی برای تحویل میوه نخواهیم داشت و انبارهای ما پر است و 300 تن پرتقال در هفته آخر اسفند در شهرستان ها توزیع می شود.

معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر کلید واردات برنج در کشور محسوب می شود، در جشنواره برنج هندی 1121 عید 1121 و GTC با قیمتی معادل 200 میلیون تومان در این زمینه محفوظات کافی داریم. 240 هزار تن در بازار «هر قیمتی بالاتر از آن اگر باشد تخلف فروشنده است.

انحرافات بازار را به سامانه 124 گزارش دهید

وی گفت: همشهریان عزیز می توانند انحرافات بازار از قبیل فروش مجدد، گران فروشی، احتکار را از طریق سامانه 124 برای برخورد با متخلف گزارش کنند.

914113981130000469 Test PhotoN خبر خاکستری

جهانگیرلو گفت: بسته بندی شکر در استان بوشهر ساخته شده و از 15 روز گذشته توزیع شده و در شب عید مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

علی باستین معاون فرماندار بوچر گفت: در چند روز اخیر به دلیل تاخیر در واردات مواد اولیه، برخی کالاهای اساسی به ویژه روغن خوراکی تحویل داده شده است.

باستین افزود: ده روز پیش محموله مواد اولیه وارداتی برای تولید روغن خوراکی آزاد و تحویل کارخانه ها شد. همچنین در این مدت بازار با ذخایر موجود کنترل شد و با تامین مواد اولیه، روغن کافی تولید خواهد شد.»
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر گفت: چهار روز پیش عرضه نفت به بازار شتاب گرفت. 140 تن روغن در سوپرمارکت های سطح استان بوشهر توزیع می شود. بازار تا دو روز آینده از نفت اشباع خواهد شد.»


بسته بندی و توزیع 260 تن شکر در استان بوشهر

وی گفت: در روزهای اخیر بیش از 120 تن شکر بین خانوارها توزیع و 140 تن دیگر برای توزیع بسته بندی شده و 500 تن سهمیه جدید به استان بوشهر اختصاص یافته است.
باستین گفت: ما به مردم روستا اطمینان می دهیم که مانند سایر نقاط کشور، کالاهای اساسی مانند روغن، شکر، برنج و مرغ به خوبی ذخیره شده و هیچ نگرانی وجود ندارد.


مردم برای جلوگیری از جستجوی جعلی باید به همان اندازه که نیاز دارند خرید کنند

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با پوزش از کمبود چند روزه نفت، از شهروندان می خواهیم با آرامش و در حد نیاز خرید کنند و از خرید مازاد خودداری کنند چرا که این امر باعث تقاضای کاذب و فشار بازار می شود.

با توجه به اقدامات دولت در روزهای آتی در زمینه تامین کالاهای اساسی، مشکلی در استان بوشهر وجود نخواهد داشت و مردم نگران آن نخواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید