نماینده مجلس: دولت تکذیب می کند اما 20 روز بیشتر ذخایر گندم، روغن، برنج و شکر ندارند/ رفقای دیروز وزیر کشاورزی امروز رای زیادی به او دادند.

نماینده مجلس: دولت تکذیب می کند اما 20 روز بیشتر ذخایر گندم، روغن، برنج و شکر ندارند/ رفقای دیروز وزیر کشاورزی امروز رای زیادی به او دادند.

روز جدید محمودزاده یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آنها (دولت) تکذیب می کنند، اما با توجه به تجربه من و سال ها حضور در کمیته تخصصی و هیات رئیسه کمیسیون می گویم بحث دامپروری و کشاورزی بوده است. مواد اولیه و کالاهای اساسی مانند گندم برای بیش از 20 روز روغن برنج، شکر و غیره.

جلال محمودزاده عضوکمیسیون کشاورزی شورای اسلامی با اشاره به کارت زرد روز گذشته نمایندگان مجلس به سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و پیام های این کارت زرد از سوی بهارستان به وزیر گفت: به نظر من این همان کارت زردی است که نمایندگان مجلس با این رای بالا دادند و تقریبا دو برابر مخالفان برای وزیر جهاد کشاورزی پیام دادند.

وی ادامه داد: در جریان رای گیری و نتایجی که اعلام شد، حدود 70 نفر از صحبت های وی قانع شدند و به نوعی مخالف کارت زرد بودند، اما از سوی دیگر 130 نماینده موافق کارت زرد بودند و این نشان می دهد که اعضای شورای نگهبان. مجلس از عملکرد این وزارتخانه بسیار ناراضی است. جهاد کشاورزی ناراضی است. این نارضایتی دلایلی دارد، یکی از آنها بحث مواد اولیه است، از دیگر مسائل می توان به وضعیت کالاهای اساسی در بازار، گرانی سوخت و سایر نیازهای کشاورزی، مکانیزه شدن کشاورزی، موضوع آبیاری تحت فشار و … و غیره. همه این مواردی که عرض کردم همراه با تخلفاتی که در سازمان تعاون روستا رخ داد دست به دست هم داد تا نمایندگان مردم به وزیر کارت زرد بدهند.

کارت زرد ساداتی نژاد با عملکرد دیروز پیام ناراحتی همرزمانش بود/ 20 روز بیشتر در حوزه مواد اولیه و برخی کالاهای اساسی نداریم.

نماینده مردم مهاباد افزود: این موضوع به وزیر جهاد کشاورزی که خود نماینده مجلس بود پیام دارد که چرا امروز رفقای دیروز اینقدر به شما رای منفی دادند؟ آقای وزیر بهتر است به زندگی خصوصی خود برود و از خود بپرسد که چرا دیروز در جلسه رای اعتماد با این رفقا مخالفت نکرد و با رای بالایی انتخاب شد، امروز به این وضعیت رسیده که اینقدر به عملکرد او رای منفی می دهند. امیدواریم این پیام را دریافت کنیم.

محمودزاده درباره دلایل این نارضایتی ها تصریح کرد: در صورت دریافت این پیام توسط آقای وزیر باید تغییراتی در ساختار وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در بحث معاونت ها و افراد صاحب نفوذ ایجاد شود. همین الان که صحبت می کنیم هیچ یک از معاونان ایشان به جز یک نفر از وزارت جهاد کشاورزی نیستند و همه را از وزارت علوم و نهادهای دیگر آورده است. وقتی شما وزیر هستید و معاونان شما اداره ای را نمی شناسند، نمی توانید به تنهایی اداره ای به این بزرگی را مدیریت کنید، در واقع معاونت باید گوشه ای از کار را به عهده بگیرد و آن را به دوش بکشد. وقتی نمایندگان از مراجع نباشند، مرجع کمکی به آن ها نمی کند و همراهی نمی کند، پس حتما کار وارد یک حلقه می شود.

وی افزود: در طول تاریخ وزارت جهاد کشاورزی تا به حال نبوده ایم که مسئولان گروه بیایند و علیه وزیر شعار بدهند و در این مدت هم این را داشته ایم، بنابراین نشان می دهد که نیروهای وزارتخانه جهاد کشاورزی به دوران حکومتشان پایان داده است».

نماینده مردم مهاباد اضافه کرد: بنابراین این مشکلاتی که اشاره کردم پیام های جدی به وزیر جهاد کشاورزی است که این موضوع و مشکلات موجود را مدیریت کند و جلوی فساد را بگیرد و از سوی نیروهای داخلی وزارت جهاد کشاورزی که در این راستا هستند. سال هاست که در این حوزه ها کار و تلاش کرده اند تا بتوانند این مجموعه بسیار مهم و کلیدی کشور را مدیریت کنند.

محمودزاده درباره ذخایر کشور در حوزه کالاهای اساسی و مواد اولیه دامی گفت: علیرغم اینکه آنها (دولت) تکذیب می کنند، اما با توجه به تجربه و حضور در کمیسیون تخصصی و هیئت مدیره کمیسیون در بحث سرمایه گذاری های دامی بیش از 20 روز می گویم و کشاورزی و کالاهای اساسی مانند گندم، روغن، برنج، شکر و… ذخیره ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید