مشکل پرسپولیس مشخص شد دفاع کاپیتان سابق پرسپولیس از گل محمدی

مشکل پرسپولیس مشخص شد  دفاع کاپیتان سابق پرسپولیس از گل محمدی

علیرضا نورمحمدی به عنوان بازیکن در آخرین روز لیگ با پرسپولیس تلاش کرده عنوان قهرمانی را از دست بدهد اما …

شرایط این نایب قهرمان لیگ پانزدهم با وضعیت پرسپولیس گل محمدی در این فصل تفاوت زیادی دارد. گفتگو را با رضا نورمحمدی از همین نایب قهرمانی آغاز کردیم و …

شما به عنوان یک بازیکن تجربه نایب قهرمانی با پرسپولیس را دارید. چرا برانکو با وجود شایستگی قهرمان لیگ پانزدهم نشد؟

ما تیم بسیار خوبی داشتیم. تماشاگران و متخصصان هم از فوتبالی که ارائه کردیم خوششان آمد. شاید زیباترین فوتبال سال های اخیر متعلق به این تیم باشد، اما برخی ریزه کاری ها یا گل هایی که خوردیم مانع از قهرمانی ما شد.

این تیم در روز آخر راه آهن را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد اما نتوانست به عنوان قهرمانی دست یابد. هنوز هم تماشاگران پرسپولیس ایستادند و برای نایب قهرمانی تشویق کردند؟

تماشاگران پرسپولیس خیلی باهوش هستند. دیدند تا روز آخر چقدر کار کردیم و جنگیدیم اما بدشانسی شامل حال پرسپولیس شد. روز آخر بدشانس بودیم که استقلال خوزستان ذوب آهن را شکست داد و قهرمان نشدیم.

برانکو سپس پایه های قهرمانی بعدی پرسپولیس را گذاشت. آیا می توان او را معمار مسابقات قهرمانی پرسپولیس در سال های اخیر نامید؟

بله، برانکو جمعی از بازیکنان جوان و باتجربه را جمع کرد و توانست تیمی از قهرمانان بسازد. بازیکنانی که برانکو خرید واقعا از پرسپولیس سود بردند و خودش هم با دانش و تجربه فراوان به این تیم کمک کرد تا به دور قهرمانی برسد.

حالا خیلی ها می گویند یحیی گل محمدی از میراث برانکو استفاده کرد؟

من با آقای یحیی در پرسپولیس کار کرده ام و می دانم که ایشان مربی پرتلاش، با دانش و خوبی هستند. او با بچه ها هم رابطه خوبی داشت و در آن سال ها با پرسپولیس نتایج خوبی گرفت. کارنامه یحیی گل محمدی قابل دفاع است و با از دست دادن قهرمانی در این فصل نمی توان آن را زیر سوال برد.

اما آیا همه پرسپولیسی ها انتظار داشتند که گل محمدی تا پایان هفته سی ام با استقلال رقابت کند؟

بچه ها زحمت کشیدند و اینکه با مشکلات زیاد در کورس مسابقه ماندند قابل تقدیر است. شاید اگر در بازی با ذوب آهن … (سکوت می کند)

شاید چی؟ چرا حرفت را خوردی؟

اگر بی خیال ذوب آهن نمی شدیم و می بردیم سرنوشت لیگ عوض می شد. البته ذوب آهن هم تیم بسیار خوب و آزاردهنده ای است. به جدول نگاه نکنید آقای تارتاروس مربی بسیار با برنامه ای است و بردن تیم هایش کار آسانی نیست.

آیا مدت ها قبل از بازی با پرسپولیس تحت فشار استقلال قرار داشت؟

اینها واقعا چیزهای زشتی هستند. هیچ مربی افتخار و اعتبار خود را حتی برای تیم سابقش به حراج نمی گذارد. در ایران همه می دانند که آقا مهدی (تارتاروس) مربی پرتلاش و سالمی است و امیدوارم کسانی که به او تهمت زدند حالا شرمنده وجدان خودشان باشند.

به نکته خوبی اشاره کردی تساوی با ذوب آهن در اصفهان آب سردی بر پیکر پرسپولیس ریخت و شاید قهرمانی آنجا از دست رفت؟

درست است. 3 امتیاز این دیدار می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند.

با همه این تفاسیر آیا با یحیی گل محمدی موافقید یا خیر؟

در این مرحله نمی توانم نظر بدهم نظر باشگاه و خود آقای یحیی چیست؟ امیدوارم بهترین ها برای پرسپولیس رقم بخورد و این نیاز به یک تصمیم درست و اصولی دارد.

بازگشت برانکو چطور؟ نظری ندارید؟

باز هم این تصمیم باشگاه است. برانکو مشخصا با تیم ملی عمان قرارداد دارد و بازگشت آن بسیار سخت است. با این حال ما پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس انتظار داریم در این مرحله باشگاه تصمیم درست و منطقی برای شروع بهتر فصل آینده بگیرد.

استقلال و پرسپولیس چه فرقی داشتند که آبی ها قهرمان شدند؟

اول ثبات حاکمیتی که خیلی به استقلال کمک کرد و به پرسپولیس آسیب زد. آقای مجید صدری از اول فصل هدایت را برعهده داشت و نمی دانست تکلیفش چیست؟ این در حالی بود که آقای آجرلو با اطمینان و قدرت برای موفقیت استقلال برنامه ریزی می کرد. به نظر من استقلالی ها از اول فصل مصمم به قهرمانی بودند و در نهایت به این مهم رسیدند در حالی که پرسپولیس همچنان با یکسری مشکلات مواجه است!

دیدگاهتان را بنویسید