مشکل کاغذ در بازار مطبوعات و نشر حل می شود / کشف سند مهندسی فرهنگی مازندران


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894666

محمدمهدی اسماعیلی از اصلاح قیمت کاغذ خبر داد و گفت: طی روزهای آینده محموله های جدید با ارز صحیح وارد می شود که با تلاش رئیس جمهور این امر انجام شد و مشکل کاغذ در حوزه کاغذ مطبوعات و بازار نشر در کوتاه مدت حل می شود، اما در بلندمدت باید خودکفا باشیم. بیایید به آنجا برسیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاغ ، محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه در پایان سفر یک روزه به مازندران در نشستی با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای استان مازندران که در سالن شماره یک استان گفت: سال گذشته در زمان مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 50 سفر استانی و شهرستانی انجام دادم تا از توان فکری اندیشمندان عرصه فرهنگ و هنر بهره ببرم. .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه 7 فصل از 37 فصل سند تحول به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص دارد، گفت: 7 فصل از سند تحول به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص دارد. وی بیان کرد: سند تحول حکومت داری برای دولت سیزدهم بسیار مهم و ارزشمند است و تمامی برنامه ها و اهدافی که در این سند در نظر گرفته شده اسناد عملیاتی بوده و اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی در این دولت این است که عرصه فرهنگ و هنر را در جایگاهی اساسی و آبرومند قرار دهد چرا که معتقدیم فرهنگ مقدم بر همه عرصه ها و موتور محرکه دولت است.

اسماعیلی اذعان داشت: معتقدیم علیرغم همه اتفاقات و فعالیت های مطلوبی که تاکنون در دولت ها و دوره های مختلف انقلاب گذشته شکل گرفته و انجام شده است، همچنان مشکلاتی وجود دارد و دولت آیت الله رئیسی خود را موظف به حل این مشکلات می داند.

وی با بیان اینکه مشکل مسکن و بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در حال حل شدن است گفت: 17 هزار خبرنگار در کشور داریم و تاکنون 12 هزار خبرنگار 200 گیگابایت اینترنت رایگان دریافت کرده اند.

اسماعیلی بابیان اینکه تسهیلات ویژه ای برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا مشکلات قدیمی اهالی رسانه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ما پایبند به وعده های خود هستیم نه به شعار افزود: گزارش دولت سیزدهم نشان دهنده عملکرد دولت است.

اسماعیلی بابیان اینکه در کمتر از 9 ماه برای تکمیل پروژه تالار مرکزی ساری در دولت سیزدهم 89 میلیارد تومان هزینه شد، گفت: به زودی 15 سالن در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه اداره کشور عظیمی مانند ایران اسلامی قطعا با مشکلاتی مواجه است، گفت: اما دولت بدون نگاه به بیرون و تکیه بر منابع داخلی در تلاش است تا مشکلات کشور را حل کند.

اسماعیلی بابیان اینکه در متون دینی خود به کمک ماوراءالطبیعه اعتقاد داریم، اضافه کرد: اگر کار برای رضای خدا و بدون لعن انجام شود مورد توجه و عنایت خداوند قرار می گیرد.

وی از اصلاح قیمت کاغذ خبر داد و گفت: در روزهای آینده محموله های جدید با ارز صحیح وارد می شود که با تلاش رئیس جمهور انجام شده است و مشکل کاغذ در بازار مطبوعات و نشر خواهد بود. در کوتاه مدت حل می شود، اما برای رسیدن به خودکفایی در دراز مدت باید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: 70 درصد این هدف محقق شده و نزدیک به 38 هزار تن کاغذ مربوط به کتب درسی به سفارش وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به 300 سینما در کشور در دست ساخت داریم و قول ما این است که تا پایان دولت سیزدهم تعداد سینماهای کشور را از بالای 500 به 1000 سالن برسانیم و این روند با قوت در حال انجام است.

اسماعیلی بابیان اینکه مسئولیت پذیری ویژگی اصلی دولت سیزدهم است، بیان کرد: به دنبال این هستیم که با رهبری دولت سیزدهم گره ها را در حوزه فرهنگ باز کنیم.

وی بابیان اینکه آیین نامه حمایت از طراحان مد و لباس ایرانی و حمایت از تولید داخلی ارائه شده است، گفت: سند مهندسی فرهنگی استان مازندران به زودی ارائه می شود.

اسماعیلی به فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور و تأثیر این کانون ها در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ستاد هماهنگی مساجد کشور تشکیل 7 هزار کانون فرهنگی هنری را هدف گذاری کرده است. و امیدواریم شاهد آثار و برکات این رویداد فرخنده در منطقه باشیم

توجه ویژه دولت به بخش فرهنگ و هنر

استاندار مازندران نیز گفت: بزرگترین پروژه سخت افزاری استان مازندران با همت وزارت فرهنگ و رهبری در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

سیدمحمود حسینی پور اظهار داشت: استان مازندران تاریخ انکارناپذیری دارد.

وی بابیان اینکه این استان مسیر و مقصد گردشگری است و طبیعتا خرده فرهنگ ها وارد استان شده و در فرهنگ اصیل استان تاثیرگذار است، گفت:

این مسئول بابیان اینکه مردم متدین استان مازندران دارای ارزش های فرهنگی غنی هستند، اضافه کرد: تاکنون بیش از 82 هزار نفر از مازندران برای زیارت اربعین ثبت نام کرده اند و ثبت نام برای مدیریت زائران موقتا بسته شده است.

حسینی پور بابیان اینکه در استان فراز و نشیب های فرهنگی وجود دارد و نباید داشته هایمان را دست کم بگیریم، ادامه داد: جامعه فرهنگی و هنری نقش موثری در آوردن فرهنگ استان که نشات گرفته از آموزه های دینی است دارد.

وی به نقش نیما یوشیج در ادبیات ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: غفلت از امکانات فرهنگ و هنر زیبا نیست.

حسینی پور بابیان اینکه عوامل فرهنگی استان به دلیل کمبود اعتبارات هیچگاه دست از کار فرهنگی برنداشتند، گفت: 22 میلیون نفر در ایام نوروز به استان آمدند و فعالیت های فرهنگی عظیمی در حوزه گردشگری در مازندران انجام شد.

وی بابیان اینکه آسیب های فرهنگی استان برون زا است نه درون زا، افزود: متأسفانه تاکنون از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری استان استفاده نشده است و تلاش می کنیم از ظرفیت های فرهنگی و هنری به درستی استفاده کنیم. با سیاست 13- آن دولت در راستای توسعه استان.

حسینی پور بابیان اینکه به دنبال رفع مشکلات فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در استان هستیم، گفت: ترویج حل مشکلات مردم در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه بزرگترین پروژه سخت افزاری استان مازندران با همت وزارت فرهنگ و رهبری در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید، افزود: این اقدام شایسته نشان از توجه دولت به حوزه فرهنگ و هنر دارد.

حسینی پور ابراز امیدواری کرد که استان مازندران با حمایت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جایگاه مناسبی در سطح ملی کسب کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید