مصوبات سفر قبلی وزیر فقط روی کاغذ ماند!


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883788

محمد سرگزی با اشاره به سفر وزیر کشور به سیستان گفت: به دلیل سفرهای زیاد و عدم رفت و آمد مسئولان دولتی از همراهی وزیر کشور در سفر امروز به سیستان خودداری کردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهون با بیان اینکه در سفر وزیر کشور به سیستان حضور نخواهد داشت، اظهار کرد: متاسفانه اقدامات موثری انجام نشده است. تاکنون در سفرهای مختلف وزرا و دولتمردان به سیستان هیچ نتیجه ای در جهت بهبود وضعیت مردم این منطقه حاصل نشده و تنها شاهد وعده هایی در حوزه های مختلف هستیم.


مصوبات سفر قبلی روی کاغذ ماند!

وی با بیان اینکه در سفر قبلی وزیر کشور به منطقه سیستان مصوباتی تصویب شد که متاسفانه فقط روی کاغذ ماند و اجرایی نشد، افزود: یکی از این مصوبات حفظ و ذخیره آب چاه نیما است که سپاه با تمام قوا به انجام رساند و پس از چند ماه تلاش و کوشش این پروژه را به پایان رساند اما متاسفانه اقدام موثری از سوی دولت صورت نگرفت.

این نماینده ادامه داد: تنها یک قسمت از این پروژه که تامین آب شرب روستایی منطقه سیستان بود به دولت واگذار شد که به درستی انجام نشد و مردم ما در حوزه آب شرب روستایی با مشکلات جدی مواجه شدند.

مردم بن بست نمی خواهند

نماینده مردم سیستان در شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم از دولت مردان انتظار داریم که سفرهایشان برنامه ای موثر و نتایج ملموسی برای مردم داشته باشد.

سرگزی با تاکید بر اینکه قطعا سفرهای بدون نتیجه و نتیجه آن چیزی نیست که مردم ما می خواهند، تصریح کرد: هفته گذشته ائمه جمعه منطقه سیستان و مردم اعلام کردند سفری که مسئولان می خواهند به منطقه سیستان داشته باشند باید مشخص و مشخص باشد. رویدادهایی برای مردم

وی ادامه داد: وقتی دیدم برنامه مشخصی وجود ندارد از همراهی وزیر خودداری کردم و بهتر است وزیر کشور قبل از سفر به سیستان در تهران جلسه ای برگزار کند و در مورد موضوعاتی که باید در این زمینه بررسی می شد، صحبت کرد. سیستان.» و با برنامه ریزی مشخص و دقیق و نتیجه مناسب، اما متاسفانه این اتفاقات رخ نداد.

وزیر کشور باید در بین مردم حاضر شود و حرف آنها را بشنود

وی افزود: از وزیر کشور انتظار داریم در جمع مردم حضور داشته باشد و صحبت های مردم، بزرگان و دانشگاهیان منطقه سیستان را بشنوند.

سرغزی ادامه داد: بارها به دولتمردان اعلام کرده ایم که در سفرهای استانی به سیستان و بلوچستان در جمع مردم حضور یافته و به مطالبات آنان پاسخ دهند. ما همیشه مجبور نیستیم به مردم پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه نه استاندار، نه معاون وزیر و نه وزیر کشور در بین مردم حضور نداشتند، افزود: پس چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؟

سفر بدون راه برای مردم بی فایده است

سرگزی با اشاره به سفرهای بی راهه دولتمردان به منطقه سیستان، اذعان داشت که این امر به صلاح مردم نیست: به نظر من از این پس نمایندگان باید اعتراض خود را با عدم همراهی با مسئولان دولتی اعلام کنند. سفر به استان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید