مصوبات کرمانشاه برای حذف بیکاران تا حصول نتیجه پیگیری می شود


ساعت: 01:43
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883237

رئیس جمهور با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان کرمانشاه گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار، مسئولان استانی و اصحاب رسانه باید مصوبات سفر را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه در نشست خبری مهمانسرای استانداری با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری در استان کرمانشاه ریشه است و رفع این مشکل ضروری است.» معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار کرمانشاه، مسئولان استانی و اصحاب رسانه پیگیری و خواستار نتیجه و اجرای مصوبات سفر باشند.

وی افزود: تکمیل راه آهن کرمانشاه و اتصال آن به مرز خسروی از دیگر موارد قابل پیگیری است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با 900 هزار هکتار زمین زراعی باید به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود، افزود: کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و توجه جدی به صنایع تبدیلی و ارزش افزوده کشاورزان و تولیدکنندگان به طور جدی در مورد مصوبات سفر پیگیری خواهند شد.

آیت الله رئیسی اولویت چهارم استان کرمانشاه را بهداشت و درمان دانست و افزود: مردم در بسیاری از شهرستان های استان خواستار تکمیل بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند و برخی از بیمارستان هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است به طور مشخص در مصوبات دیده می شود که به طور کامل تکمیل شود. استفاده شده.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد ایجاد کمپ اشتغال در استان از سوی استاندار تاکید کرد: بزرگترین رسالت این قرارگاه رفع بیکاری، فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رفع موانع و مشکلات آنها است. امیدواریم این اردو به یک تجربه موفق در استان کرمانشاه تبدیل شود تا در مدت زمان کوتاهی مشکل جوانان کرمانشاهی در زمینه اشتغال حل شود.

تکمیل پنج سد ناتمام در استان و تصفیه خانه در شهرهای کرمانشاه، روانسر و جوانرود، توجه به آب شرب کرمانشاه و برخی شهرها، توجه به خط ریلی استان، تکمیل بزرگراه کامیاران کرمانشاه، چهار – خط کشی جاده بیستون – سنگر و رفع نقاط حادثه خیز استان در کرمانشاه تخریب مدارس پر ازدحام، تکمیل خوابگاه های دانش آموزی، تکمیل سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر، اسلام آباد غرب و طالقانی و امام بیمارستان های خمین کرمانشاه از مصوبات شورای دولت در استان بود که رئیس جمهور به آن اشاره کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود نرخ رشد اقتصادی پایان سال گذشته را 5 درصد اعلام کرد و گفت: در سال جاری رشد اقتصادی 8 درصدی را در نظر گرفته ایم که اگر بتوانیم سیستم بانکی را کنترل کنیم و از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم. و حرکت به سمت اگر تولید را افزایش دهیم می توانیم به این هدف برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید