مطالبه مردم کردستان از رئیس جمهور یک کلمه است و آن «معیشت» است/مسئولان درباره مطالبات اصلی مردم می گویند + فیلم


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881531

در بیست و هفتمین سفر استانی آیت الله رئیسی به کردستان؛

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در بیست و هفتمین سفر خود به استان فردا جمعه ۲۶ تیرماه به استان کردستان سفر می کند، سفری که منشأ خیر و برکت برای استان خواهد بود و مطمئناً شاهد جهش هایی خواهیم بود. نیازهای مردم را برآورده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در بیست و هفتمین سفر خود به استان فردا جمعه ۲۶ تیرماه به استان کردستان سفر می کند، سفری که منشأ خیر و برکت برای استان خواهد بود و قطعاً زمینه ساز خواهد بود. جهشی به جلو در رفع نیازهای مردم اما مطالبات مردم در این استان چیست و چگونه باید انتظارات آنها را برآورده کرد؟

از جمله خواسته های مردم اقلیم سرسبز کردستان.

در واقع بازگرداندن دولت به آغوش مردم و محبوبیت دولت، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می دهد و با افزایش سرمایه اجتماعی، نظام را قادر می سازد از حمایت مردم برخوردار شود. بنابراین به سراغ مردم رفتیم تا ببینیم حرف اول مردم چیست و از ریاست جمهوری چه انتظاری دارند.


63a0f382 7e2e 4b95 a397 3551d34a8c10 خبر خاکستری


حضور دولت مردمی در کردستان مایه خیر و برکت است

یکی از شهروندان سننجی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با استقبال از سفر رئیس جمهور محبوب و مستقر به اقلیم کردستان اظهار داشت: حضور رئیس جمهور انقلابی و هیئت همراه در استان ها به ویژه استان کردستان نعمت خواهد بود

وی گفت: مقام معظم رهبری از سال 88 در سفر خود به استان کردستان اشاره کردند که باید به وضعیت این استان توجه جدی شود و متأسفانه کردستان یکی از استان های محروم کشور محسوب می شود و در این زمینه رتبه بالایی به خود اختصاص داده است. لذا امیدواریم سفر رهبری به استانی که در کردستان دارای اعتبار خوب و منشأ خیر و برکت بود، سفر رئیس جمهور با اعطای وام های ویژه موجب ایجاد اشتغال برای مردم شود.


cf598ecb e141 423c 9c89 fe7add759bff خبر خاکستری


موضوع تامین آب باید مورد توجه رئیس جمهور قرار گیرد

یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی مشکل آب را یکی از مطالبات اصلی مردم از رئیس جمهور دانست و گفت: بهره برداری از پروژه سیستم انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و رفع آن. طعم و بوی نامطبوع آب آشامیدنی این شهر یکی از درخواست هاست. امید است مشکلات تامین آب شهرها و روستاها و جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرها و روستاها به ویژه مناطق حاشیه سدها بر عهده آیت الله رئیسی باشد.

وی بیان کرد: مردم استان با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله معیشتی مواجه هستند که امیدواریم دکتر رئیسی و هیئت دولت در سفر رئیس جمهور به این موضوع توجه جدی داشته باشند.


29ebc1eb 0107 4dd5 b289 f6483240bb5b خبر خاکستری


واحدهای تولیدی کردستان حال خوشی ندارند

یکی دیگر از شهروندان سننجی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کردستان قطعا دستاوردهای زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت، افزود: بی شک تزریق اعتبارات ویژه به ادارات مختلف در این سفر می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات مردم باشد.

وی گفت: رفع بیکاری برای جوانان یکی از خواسته های مردم کردستان است چرا که با شنیدن نام واحد تولیدی کردستان به فکر برند محصول می افتید اما این واحدها در این سال ها وضعیت خوبی ندارند. و رکود نقدینگی، مالیات، بدهی تامین اجتماعی و فشار بر سود بانکی بسیاری از این واحدها را به سمت ورشکستگی سوق داده و در نتیجه بیکاری بسیاری از کارگران و کوچک شدن بسیاری از خانواده ها در کردستان را به دنبال داشته است.


c2fd2ad9 205a 447a 8d46 5341217de758 خبر خاکستری


دولت باید برای حمایت از اقشار آسیب پذیر برنامه جدی داشته باشد

شرف کریمی یکی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان نیز اظهار داشت: پدیده حاشیه نشینی روز به روز در حال عمیق تر شدن است و هیچ گونه حمایت اجتماعی از این افراد صورت نمی گیرد و این امر باعث افزایش جرم و جنایت در بین اقشار آسیب پذیرتر شده است. .

وی تاکید کرد: انتظار می رود دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیرتر برنامه ریزی جدی داشته باشد و این نگاه تبعیض آمیز از بین برود.


a8b0e03a 2701 401a 8dc3 e466f4f8ffb7 خبر خاکستری


با رویکرد آیت الله رئیسی امیدواریم ظرفیت های کردستان بالفعل شود

سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به انتظارات فعالان اقتصادی و بخش خصوصی از رئیس جمهور و مهمترین مسائل استان پرداخت و اظهار داشت: برخی از استان های کشور قدرت چانه زنی بیشتری دارند. و واسطه گری در اخذ اعتبارات و امتیازات مختلف و همین مشکل منجر به تمرکز بیشتر منابع مالی در این حوزه ها شده است.

وی افزود: انتظار می رود دولت سیزدهم بر اساس ظرفیت هر منطقه عمل کند، در این میان نقش و جایگاه استان های کم برخوردار مانند کردستان را نیز نباید نادیده گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: عدم توجه به مزیت های تعدادی از استان ها نه تنها موجب کندی روند توسعه در این حوزه ها شد، بلکه اثرات منفی اقتصادی برای کشور به همراه داشت.

حسینی ابراز امیدواری کرد: آیت الله سیدابراهیم رئیسی رویکرد جدیدی دارد تا ظرفیت بالقوه استان هایی مانند کردستان بالفعل شود.


e0cf3370 8857 4d7f b332 3ee4fb790c9f خبر خاکستری


توجه ویژه به حل مشکلات کمی و کیفی و تامین آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: توجه ویژه به حل مشکلات کمی و کیفی و تامین آب شرب یکی از مهم ترین دغدغه های مردم و درخواست مسئولان استانی از آیت الله رئیسی است.

محمد فرهاد اظهار داشت: از جمله این خواسته ها بهره برداری از پروژه سیستم انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب این شهر است.

فرهاد بر لزوم اعطای اعتبار به دستگاه های اجرایی برای تامین دیزل ژنراتور در مواقع ضروری تاکید کرد و مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهور را جدای از تزریق منابع مالی و رونق پروژه های عمرانی و اشتغال زایی، پایان کار دانست. ارتباط بین مردم و کارکنان و جامعه را امیدوار می کند.


6f15abed 2eae 4e3d 92e3 73879e866438 خبر خاکستری


29 همزمان با سفر رئیس جمهور دفتر ارتباطات مردمی در کردستان افتتاح می شود.

استاندار کردستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان فرهنگی کردستان، 29 دفتر خدمات عمومی و ارتباطات در دستگاه های اجرایی استان افتتاح می شود و شهروندان می توانند درخواست های تخصصی خود را در آنجا ارائه کنند.

اسماعیل زارعیکوشا گفت: در این سفر فرصتی برای ارتباط چهره به چهره با معاونان وزیر در مرکز استان فراهم شده است.

وی افزود: دفاتر ارتباطات مردمی روزهای پنجشنبه 25 و جمعه 26 تیرماه از ساعت 8 الی 18 پذیرای مردم استان خواهند بود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: این سفر فرصتی برای جهش در توسعه، پیشرفت و دستاوردهای بالای استان باشد.


cb15dc1c 4c3c 48ac 8620 4743d6f0342c خبر خاکستری


تامین زیرساخت های لازم برای اشتغال خواسته مردم از رئیس جمهور است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهور به کردستان گفت: مردم کردستان در بخش های مختلف با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستند و مطالبات زیادی از رئیس جمهور دارند که تامین زیرساخت های لازم برای اشتغال جوانان از جمله آن است. “.

فرزاد زارعی گفت: مردم استان با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله معیشتی مواجه هستند که امیدواریم دکتر رئیسی و هیئت دولت در سفر رئیس جمهور به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین مطالبات عمومی مردم استان و به ویژه شهر سنندج بهره مندی از آب شرب سالم است و ما به عنوان نماینده مردم از مسئولان می خواهیم که رفع این مشکل را یکی از اولویت های کاری خود قرار دهند. “

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه در حوزه حکمرانی شهری با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود اعتبارات مواجه هستیم، یادآور شد: در این حوزه نیز انتظار داریم اعتبارات ملی و استانی برای پروژه های شهری به ویژه چهار پروژه مهم در نظر گرفته شود. که در آینده نزدیک در مرکز اجرا خواهد شد استان کالنگزانی ممکن است توزیع شود.

وی همچنین به وضعیت بافت های فرسوده در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: بودجه و اعتبارات شهرداری به تنهایی برای ساماندهی این منطقه کافی نیست و نیازمند جذب اعتبارات ملی و استانی هستیم.

زارعی همچنین سفر رئیس جمهور به کردستان را قطعا دستاوردهای زیادی برای استان به همراه خواهد داشت و افزود: بی شک تزریق اعتبارات ویژه به ادارات مختلف در این سفر می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات مردم باشد که برنامه ریزی شده است. توسط استاندار و سایر مسئولان انجام شود، این وظیفه محقق خواهد شد.


29e61097 34f5 4cb5 9d33 6f76f72f74ec خبر خاکستری


ایجاد صنایع بزرگ در کردستان خواسته مردم از رئیس جمهور است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در شورای اسلامی گفت: انتظار کلی هیئت دولت در سفر به کردستان توجه به پروژه های ناتمام و همچنین ایجاد بستر برای استقرار صنایع بزرگ است.

محسن فتحی اظهار داشت: سهم کردستان در حوزه صنعتی بسیار ناچیز است، باید در این راستا سرمایه گذار جذب شود و با اختصاص زمین برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید گام های موثری در این راستا برداشته شود.

وی یادآور شد: مهمترین مشکل کردستان عقب ماندگی سرمایه گذاری های کلان و چالش بیکاری نخبگان و فارغ التحصیلان است که امیدواریم با توجه ویژه دولت این مشکل برطرف شود.

فتحی با بیان اینکه راه ها، حوزه های آبی و کشاورزی استان نیز نیازمند توجه زیادی است، افزود: کریدور شمال به جنوب سال هاست که راه اندازی شده است اما با توجه به اینکه پنج استان کشور در این کریدور قرار دارند، استان کردستان است. کمترین مبلغ وام را دارد.

اکنون امیدواریم سفر رئیس جمهور به استان کردستان با برکت باشد و مشکلات اصلی مردم از جمله بیکاری، مشکلات معیشتی، تامین آب آشامیدنی سالم و… حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید