معاونت هنری ارشاد/ بررسی رویکردهای شورا به زودی ارائه می شود

ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786765

وزیر فرهنگ گفت: معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی می شوند. اما در کل سیاست های کلی موسیقی کشور دنبال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: که جامعه سینمایی درگیر احیای فضای فرهنگی است. مردم و سینمای کشور دخیل هستند، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدیم هر کار بزرگی در عرصه سینما که در تراز انقلاب اسلامی باشد جز با حمایت مدیران نمی تواند اتفاق بیفتد. “

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری بر اصلاحات انقلابی در ضمیمه این پیام.» در پی این اطلاعیه به دستور رئیس جمهور کمیسیونی تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره نقش و جایگاه شورای عمومی فرهنگ گفت: شورای عمومی فرهنگ یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم اولویت ها را تعیین کنیم. دستورات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد: «در دوره جدید فعالیت شورای عمومی فرهنگ کشور بحث ها و مصوبات جدی را دنبال می کنیم که تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: مسائل فرهنگی بعد از تاج از مهمترین مسائل ماست. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور از گسترش تاج آسیب جدی می بیند و ما در شورای عمومی فرهنگ کشور این موارد را در دستور کار قرار می دهیم. تاج ها علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارند و در حال تهیه پکیج کامل پس از تاج در شورای فرهنگی کل کشور هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در زمینه های مختلف از جمله رفتار جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای عمومی فرهنگی کشور مرمت قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج را در نظر داریم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که با اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و در غم و شادی دیگری شریک می شود. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود که متأسفانه مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت بخشی از این موضوعات دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های اخیر جلساتی با تهیه کنندگان برخی فیلم ها داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از سامانه هوشمندی که نشان می دهد مردم در هر دو مرحله واکسینه می شوند، شاهد کل ظرفیت سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور باشیم. .

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل سرویس موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نزدیک شدن به جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل سرویس موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. سیاست های کلی موسیقی کشور به طور کلی اعمال می شود. در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی جلساتی داشته ایم. معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. چرا در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این حوزه بر روی موسیقی اصیل، محلی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان متمرکز شده است.

* بررسی رویکردهای شورای عمومی فرهنگ کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارد و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت های آن تجدید نظر شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به تعهدات این شورا و اجرای سناریوهای مقام معظم رهبری، بازنگری در رویکردهای شورای عمومی فرهنگی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شورای عمومی فرهنگ دو ماموریت در حوزه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و مسائل فرهنگی دارد. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر تا حدودی حاصل شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای عمومی فرهنگ کشور تصمیم گیری دقیق و سیاست گذاری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیازمند کار نزدیک، قوی، علمی و دقیق دبیرخانه شورای عمومی فرهنگ کشور هستیم. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای حاکمیتی کشور در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم و بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه پاسخ های معتبری دریافت کنیم.

وی گفت: می توان اقدامات فوری و فوری انجام داد و ما در دبیرخانه شورای عمومی فرهنگ باید به یک برنامه مشخص با زمان بندی دقیق برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری برسیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای عمومی فرهنگی گفت: نیازهای روز دانش آموز.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران تاج در آستانه موج ششم و بعد از موج تاج و اجرا و امکان سنجی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی تاج.

در این دیدار محمد هدی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت ولیعهد نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان تاج» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید