معاون وزیر علوم: جلوگیری از ورود دانشجویان اخلال گر کاملا قانونی است

مرتضی فاروقی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رفتار برخی از دانشجویان بر خلاف مقررات و امور دانشجویی در روزهای اخیر توهین به حوزه دانشگاهی است، گفت: اقدام رؤسای جمهور. برخی از دانشگاه‌ها در ممنوعیت ورود برخی از دانشجویانی که دست به اغتشاش و خرابکاری می‌زنند، اموال عمومی و هتک حرمت محیط دانشگاه بر اساس مقررات و بر اساس آیین‌نامه انضباطی دانشجویان لحاظ شد.

وی در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: این آیین نامه در سی و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 23 شهریور 1374 به تصویب رسید و دستور اجرایی این آیین نامه انضباطی دانش آموزان در مردادماه 1397 توسط وزیر وقت ابلاغ شد. علوم و بهداشت.

فاروکی در ادامه گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ آیین‌نامه انضباطی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه مجاز است تا زمان بسته شدن پرونده دانشجوی متخلف از ورود دانشجوی متخلف به دانشگاه جلوگیری کند. کمیته انضباطی رسیدگی کرد و گفت: بر اساس همین تبصره در رابطه با مواردی که برای رسیدگی و اعلام تصمیم به کمیته انضباطی مرکزی ارجاع می‌شود، رئیس دانشگاه حق دارد از ورود دانشجو به دانشگاه ممانعت به عمل آورد. یک دوره 2 ماهه دایه های بهتر از مادر فراموش کرده اند که آیین نامه انضباطی دانشجویان در دولت قبل (مرداد 1397) به دانشگاه ها ابلاغ شده و بر اساس ماده 116 آن دستور، اقدامات رئیس دانشگاه ها برای جلوگیری از ورود دانشجویان متخلف. هنجارها کاملا قانونی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید