معجون پس از مرگ سهراب برای رتبه معلمان

معجون پس از مرگ سهراب برای رتبه معلمان

رتبه بندی معلمان پس از رزروهای فراوان و ایرادات متعدد به رتبه های تعیین شده اکنون در مرحله ثبت اعتراض و بارگذاری مدارک جدید است.

بی نظمی ایجاد شده توسط وزارت آموزش و پرورش در مقوله نمره، وضعیتی را ایجاد کرده است که معلمان از نمره های نادرست در نظر گرفته شده بسیار ناامید هستند و در جلسه اخیر وزارت آموزش و پرورش فعلی با جمعی از معلمان، یکی از معلمان هشدار داد که در این مسئله.

وی گفت: در دولت سیزدهم بعد از سال ها ثمره رتبه بندی معلمان را دیدیم اما با مقررات نامناسب و ناقص ذائقه معلمان را ترش کردند و معلمان درگیر جمع آوری اسناد غیرمرتبط با کارشان هستند. مسئولین باید به فکر توانمندسازی آنان باشند.» امیدواریم با بازگرداندن رتبه معلمان با بارگذاری مدارک جدید، آنها را برای سال های بیشتری امیدوار کنیم، این شیوه رتبه بندی معلمان هشدار دهنده است و پاسخ منطقی به اعتراضات می تواند از آسیب های بزرگ جلوگیری کند.

همچنین برخی از معلمان به دلیل گذراندن تمام مراحل ارزشیابی و تایید نمرات موفق به مشاهده کارنامه خود نشده اند و به محض تایید و تایید نمرات در کمیته های بازرسی سوابق آنها انجام می شود. قابل مشاهده است و سپس 10 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت موقت آموزش و پرورش، ۴۵ هزار معلم رتبه ندارند و ۳۵ هزار معلم رتبه خود را نمی بینند و باید تا پایان اردیبهشت ماه منصوب شوند.

اما در مرحله نمره دهی معلمان، اتفاق قابل توجه دیگری رخ داد که معاون مربوطه یعنی. معاونت برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش باید مسئولیت روشن و شفاف را بر عهده بگیرد. نکته اینجاست که اخیراً «راهنمای جامع سامانه سنجش معلم» به مربیان در مرحله ثبت اعتراض ارائه شده است که جزئیات مطالعات موردی و مدارک امتیازدهی در بخش شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربی را ارائه می‌کند. در حالی که معمولاً چنین راهنمای با جزئیات امتیازدهی باید در مرحله اول بارگذاری مقالات معلمان منتشر می شد تا معلمان از تکلیف دقیق خود در رابطه با مقالاتی که نمره گذاری شده اند و نه ماه ها پس از بارگذاری اسناد از معلمان به معلمان، اطلاع داشته باشند. !

از آنجایی که دلیل اصلی کسب نمرات غیر واقعی، سردرگمی معلمان در بارگذاری مقالات و مدارک بوده است، مشخص نیست که چرا از ابتدا کتابچه راهنمای سیستم رتبه بندی در اختیار معلمان قرار نگرفته است تا با اطلاعات کافی بدانند کدام مقاله را بالاتر آپلود کنند. نمره!

ارسال این راهنما در مرحله ثبت اعتراض عملاً بی فایده است، زیرا در این مرحله فقط برای مواردی که قبلاً ثبت شده اند امکان بارگذاری اسناد جدید وجود دارد، در حالی که اساتید می گویند باید اسناد و مدارک جدید را در سایت بارگذاری کرد. بخش‌های مختلفی باید برای کسانی که اعتراض خود را ثبت نکرده‌اند نیز پیش بینی شود.

در نهایت این وضعیت باعث تضییع حقوق معلمان شد و امروز مقصر اصلی در وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

قوانین درجه بندی باعث سردرگمی معلمان می شود

در همین رابطه مهدی اسماعیلی; عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در خصوص اعتراض معلمان به رتبه های تعیین شده گفت: آیین نامه سخت گیرانه رتبه بندی توسط وزارت آموزش و پرورش و دولت تدوین شد و این آیین نامه باعث سردرگمی معلمان شد که در نهایت نتوانستند. مدارک لازم و رتبه واقعی معلمان را آپلود کنید مشخص نشد که می بینیم فردی با 20 سال سابقه نتوانسته مدارک و مدارک را آپلود کند بنابراین رتبه واقعی را نگرفته است.

وی افزود: برخی موارد مانند تشویق، تصنیف و خلاقیت نیاز به بیان و بارگذاری مدارک دارد، اما چون معلمان موفق به بارگذاری مدارک نشدند، رتبه ها آنطور که انتظار می رفت مشخص نشد و همین موضوع اعتراضاتی را در پی داشت.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امکان بارگذاری اسناد جدید برای مواردی که معلمان به آنها اعتراض داشتند اکنون اجرایی شده است.

وی بالاخره گفت: در بودجه 1401 38 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفته شده و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که تاکنون 42 هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید