معروف ترین اراذل و اوباش که دستگیر یا کشته شدند

هانی کیست؟
در اواسط دهه 1350 و در زمان فرماندهی سردار رادان در تهران، هانی برای اولین بار به عنوان اراذل و اوباش مطرح شد و تبدیل به اراذل شد. مرد جوانی اهل محله بی سیم تهران که در زمینه قاچاق انسان، مواد مخدر صنعتی و قاچاق فعالیت می کرد از دست پلیس متواری شد اما در نهایت توسط پلیس امنیت دستگیر و به کهریزک منتقل شد.

با این حال، پس از آزادی، او ادعا کرد که نمی شکند، اما چندین بار توسط پلیس دستگیر شد.

هانی کارد معروف قدم به قدم جان خود را از دست داد و آخرین باری که در ژانویه 1998 به آب میوه فروشی رفت، توسط افراد ناشناس 21 ضربه چاقو خورد اما جان سالم به در برد.

اما نه تنها هانی چندین بار توسط پلیس دستگیر شد، بلکه اراذل و اوباش معروف دیگری نیز بودند که پس از دستگیری چندین بار توسط پلیس دستگیر یا کشته شدند که به مهم ترین آنها می پردازیم.

مهدی سیا کشته شد
شاید یکی از اراذل و اوباش جوان دهه 80 مهدی گونه معروف به مهدی سیاه باشد، پسری که در یک محله ترسیده بود و یکی از اراذل محله فلا.

این جوان 21 ساله ده ها تازه وارد داشت و مردم را آزار می داد. مهدی 50 دعوا و ضرب و شتم داشت و در 9 سالگی برای اولین بار به جرم چاقو زدن همکلاسی اش دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: حمید کافر و ناصر شل دستگیر شدند

دستگیری های مهدی چندین بار ادامه داشت تا اینکه سرانجام در سال 1368 در سن 24 سالگی توسط افراد ناشناس در زندان رجایی شهر کشته شد.

مرگ سلطان لطی ایران در زندان
او به عسگر هانی معروف بود. سلطان یک مهمانی ایرانی بود و چندین بار از دست پلیس فرار کرد. او در دعوی قضایی، دزدی جواهرات در کمتر از 5 دقیقه و کیف قاپی تخصص دارد. او اولین بار در ۱۴ سالگی دستگیر شد و پادشاه مرکز اصلاحات شد و همه او را مورد بازخواست قرار دادند.

بسیاری آن را شناسنامه لاتی ایران می دانند. البته بازی های خارجی عسگر دیری نپایید و او بر بالین خود در زندان راجه شهر کشته شد.

علی مطلب به ضرب گلوله پلیس کشته شد
معروف ترین شرور غرب تهران علی مطلب بود. این شرور که سلطان مواد مخدر بود مثل دیو شد و جایی پیدا نشد. علی مطلب با شیطنت های خود منطقه هاشمی را خراب کرده بود.

همه همدستانش در خیابان شرعیه شناسایی و دستگیر شدند اما اثری از علی مطلب نبود.

در نهایت پلیس مخفیگاه او را شناسایی کرد و علی به سمت ماموران پلیس تیراندازی کرد که در مقابل او او را کشتند تا پرونده یکی از اراذل و اوباش بدنام تهران بسته شود.

وحید مرادی، دسته مجازی
پس از دستگیری اراذل و اوباش در دهه 80 توسط پلیس و شکسته شدن جنایات آنها، اما در دهه 90 بدون شک مشهورترین دسته، وحید مرادی، منطقه معروف به اراذل مجازی است. تابستان 1376 در یک مهمانی دوستش حسین را کشت و به سمت مرز فرار کرد، اما شناسایی و دستگیر شد.

مهمانی معروف آن دهه بالاخره چند ماه بعد در تهویه زندان کشته شد و پرونده اش تمام شد.

البته اراذل دیگری مانند سعید سامورایی، موسی ملکی و مهران گوربانی نیز هستند که پس از آزادی از زندان دیگر از مرز عبور کردند.

دیدگاهتان را بنویسید