معمار تحریم های آمریکا علیه روسیه از دولت بایدن استعفا داد


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878490

بنا به گزارش رسانه های غربی، «معمار تحریم های آمریکا علیه روسیه» استعفا داده و به بخش خصوصی پیوسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که “تحریم ها علیه روسیه به ایالات متحده آسیب رسانده است”، رویترز گفت که یکی از چهره های کلیدی تحریم های واشنگتن علیه مسکو استعفا داده است.

رویترز روز شنبه گزارش داد: با تشدید جنگ در اوکراین، (دالیپ) سینگ، معمار تحریم های آمریکا علیه روسیه، بازنشسته می شود.

به گزارش رسانه های غربی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر هفته آینده خود به آلمان، عضو و استراتژیست جدیدی را که مسئولیت هماهنگی تحریم ها علیه روسیه را بر عهده خواهد داشت، همراهی می کند.

دالیپ سینگ که «معمار تحریم های آمریکا علیه جهان» خوانده می شود، جایگزین مایک پایل شد. پایل برای خدمات مالی بلک راک کار می کرد.

به گزارش رویترز، دالیپ سینگ نقش کلیدی در کاخ سفید در هماهنگی تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین داشت.

دالیپ سینگ اخیراً به عنوان اقتصاددان ارشد جهانی و رئیس تحقیقات اقتصاد کلان در خدمات مالی PGM انتخاب شد. به گزارش رویترز، این شرکت دارای دارایی به ارزش 890 میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، دالیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود و یک منبع آگاه در ماه آوریل گفت که وی به دلیل “مشکلات خانوادگی” کاخ سفید را ترک کرده است.

به گزارش رویترز، وظیفه دالیپ سینگ رهبری کار چندین آژانس دولتی فدرال ایالات متحده بود که سخت ترین مجموعه تحریم ها را علیه روسیه در تاریخ اعمال کردند و همچنین کمک به هماهنگی مشارکت رئیس جمهور در کنفرانس های بین المللی بود.

وی افزود: «خروج دالیپ سینگ از دولت آمریکا در زمان حیاتی برای تحریم‌ها صورت می‌گیرد، زیرا مقامات (دولت بایدن) نگران هستند که تلاش‌ها برای قطع نفت و گاز روسیه از بازارهای بین‌المللی نتیجه معکوس داشته باشد و اقتصادهای غربی را به سمت مخالف سوق دهد.» . “رکود منجر خواهد شد.”

مایک پیل که جایگزین دالیپ سینگ شده است برای دادستان کل فعلی و وزیر دادگستری میک گارلند کار کرده است. از دیگر فعالیت های او می توان به مشاور ویژه رئیس جمهور در امور سیاست های اقتصادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و کار در سمت های مختلف در وزارت خزانه داری اشاره کرد.

لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قبلا اذعان کرده بود که تحریم های جهانی واشنگتن علیه روسیه به کشورش آسیب رسانده است.

بایدن در سخنرانی ویژه خود درباره افزایش بی سابقه قیمت بنزین در آمریکا گفت که واشنگتن و اروپا از تاثیر تحریم های ضد روسیه بر بازار انرژی آگاه هستند.

وی افزود: روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. ما واردات نفت به آمریکا و همچنین شرکای خود در اروپا را قطع کردیم، اما می‌دانستیم که شاهد افزایش قیمت بنزین خواهیم بود».

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید