مقاومت مردم ایران در برابر رژیم، اعتصابات/تلاش‌های رژیم را افزایش داد. شنیدن اعتراضات


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901192

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته که در برابر نظام حاکمیت مقاومت شد ضربه ای که خوردیم بیشتر بود، گفت: در تحولات از پیش برنامه ریزی شده نظام حکومتی مردم تشخیص دادند که کجا نباید باشند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: وقتی اتفاقات رخ داده در کشور را تحلیل می کنیم اگر در تحلیل خود همه پارامترهای حاکمیتی را در نظر نگیریم قطعا مسیر اشتباهی را طی خواهیم کرد. در رابطه با رویدادهای اخیر، پارامترهای بیرونی و داخلی از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: آنچه برای من جای تعجب دارد این است که گاهی به پارامترهای اصلی که دخالت نظام سلطه در حرکت نظام جمهوری اسلامی است توجه نمی شود اما یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی این است که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی است به نوعی در تقابل با نظام سلطه است.

استاندار زنجان گفت: انقلاب اسلامی برای خروج از سلطه نظام استعماری خلق شد. 43 سال است که همه وقایع کشور تحت تاثیر دشمنی نظام استعماری از جنگ تحمیلی گرفته تا حوادث 78، 88، 96، 98 و 1401 بوده و قابل انکار نیست.

وی با اشاره به اینکه در چهار دهه اخیر که مقاومت در برابر نظام سلطه وجود داشت ضربه ای که خوردیم بیشتر بود، اذعان داشت: این ضربه می توانست انفجار یا اتفاق دیگری مانند انگشت گذاشتن بر زخمی مانند ضربه باشد. اخیراً که می‌توانست آن را بی‌دقت در شکل‌گیری نامید.

افشارچی تصریح کرد: آنچه برای من مهم است این است که وقتی چنین مشکلی پیش می آید و پارامتر فشار سیستم سلطه را می بینم که دلیل آن کاملاً مشخص است باید مشخص کنیم که کجا باید بایستیم. در حوادثی مانند حادثه اخیر، یک دستگاه حاکمیتی وجود دارد که با ابزارهایی مانند ابزار رسانه و ماهواره در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده است. بنابراین، وظیفه اصلی این است که تشخیص دهیم کجا نباید بایستیم، تحلیل ما از مشکل درست است و مرز مشخص شده است. بنابراین نباید در کنار شبکه‌ای قرار گرفت که هیچ دانش یا اطلاعاتی حتی در مورد نحوه نوشتن خلاصه‌نویسی ندارد.

وی گفت: از زمستان سال گذشته تا تیرماه امسال هر هفته دو تجمع در مقابل استانداری برگزار می شود از تجمع معلمان در محل دیگر تا تجمع بازنشستگان مقابل استانداری که گاهی اوقات به محل تجمع می رسید. 250 نفر. شعارهایی داده شد و حتی من را خطاب قرار دادند، حتی شعارهایی به رئیس جمهور داده شد، این افراد گاهی با تمام عصبانیت به سمت استانداری هدایت می شدند و من با این افراد صحبت می کردم و سعی می کردم تا حد امکان آنها را آرام کنم. مسائل مورد اعتراض، در یک نمونه روز پس از تجمع اعتراضی بازنشستگان در مقابل فرمانداری زنجان؛ من به تهران رفتم و با مدیرکل تامین اجتماعی جلسه ای داشتم و به اعتراضات گوش فرا می دهیم و توجه می کنیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: دلیل حادثه اخیر باید مشخص شود زیرا این مشکل برنامه داشت و او با برنامه پیش رفت، نظام قوانین پشت آن طرح بود. اما سوال این است که چه کسانی از خشونت سود می برند و چه سودی پشت نظام نظامی کشور است؟ قطعا هیچی. باید مراقب مشکلات بود و به آن فکر کرد. رویدادهای اخیر نکات مهمی دارند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در دو شب گذشته با وجود اینکه توهین هایی برای تاسیس دانشگاه دوم مانند 27 تیرماه 1397 شنیده شد، گفت: اما سیستم به گونه ای توصیف شد که هیچ اتفاقی نیفتاد. دانشجویان در چند روز گذشته در دانشگاه ها شعار می دادند اما هیچ اتفاقی نیفتاد. تمام تلاش سیستم برای سرکوب اعتراضات است، سیستم یاد می گیرد، بنابراین اگر چیزی شبیه به 78 اتفاق بیفتد، مثال دوم اتفاق نمی افتد، بنابراین سیستم یاد می گیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه رسانه دست کسی است که انتقاد را می گیرد و آن را تیز می کند و افزود: باید خط و مرز مشخص شود. با این حال، من از مردم تشکر می کنم زیرا آنها می دانند کجا را انتخاب کنند و کجا بایستند. از رسانه های استان تشکر می کنم که در آتش اختلاف و خشونت نجنگیدند. مردم شورش ها را محکوم کردند و در کنار کسی که نباید می ایستادند، ایستادند.

وی اذعان کرد: ما در تلاش هستیم لایه های میدان را شناسایی کنیم تا گره ها را باز کنیم. من یک سال است که در این سمت هستم، حداقل سه مشکلی که سال ها در زنجان بوده حل شده است، بنابراین به سمت حل مشکلات و مسائل بزرگتر رفته ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید مشکلات لایه زیرین و قشر متخلف را ببینیم، گفت: لایه بالاتر هم لایه قابل بحث است، باید با استفاده از لایه های میانی نیز با این لایه ها گفت و گو کنیم. جامعه، البته این اتفاق در اسرع وقت رخ خواهد داد.

وی گفت: جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهیدی است که برای استقلال این کشور ریخته شد تا با پرچم نظام حاکم روبرو نشویم و گاو نقدی برای غرب نشویم.

افشارچی همچنین در پاسخ به اظهارات شاهین فر معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان مبنی بر جابجایی ساکنان فلسطینی کوی که اذعان داشت: با جابجایی ساکنان کوی فلسطین به مکان دیگری این منطقه خواهد شد. در دسترس راه و شهرسازی باشد و این یک مزیت بلند مدت خواهد بود. این سازمان را ارائه خواهد کرد. بنابراین 24 میلیارد تومان در مقایسه با پروژه های در دست اجرا توسط راه و شهرسازی مبلغ زیادی نیست اما رئیس جمهور دستور حرکت داده و دستور وی باید اجرا و تکمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید